PERSBERICHT

Rotterdam, 4 april 2000

ABN AMRO EN NEWCONOMY PARTICIPEREN IN ADVALUE

AdValue BV, het onafhankelijke Europese online mediabureau, heeft nieuw kapitaal aangetrokken van Newconomy NV en ABN AMRO Participaties voor een bedrag van ruim 10 miljoen gulden. Beide ondernemingen hebben daarmee aangegeven vertrouwen te hebben in de expansieplannen van AdValue.

AdValue zal de kapitaalinjectie gebruiken om nog voor het einde van dit jaar haar positie als dé Europese speler in de markt van internet advertising te verstevigen. Binnen twee maanden worden kantoren geopend in Duitsland en Frankrijk en een half jaar later zal AdValue ook op de Zweedse, Italiaanse en Spaanse markt actief zijn. De internationale expansie wordt vanuit Nederland aangestuurd.

Daarnaast gebruikt AdValue de investering voor de ontwikkeling van nieuwe, en het verbeteren van bestaande systemen die ingezet worden bij de planning en analyse van internet advertising. Hierdoor kunnen klanten sneller en efficiënter van de diensten van AdValue gebruikmaken. Naast deze dienstverlening is AdValue inmiddels bezig haar expertise verder te vergroten door diepgravende marktanalyses, waardoor de markt voor internet advertising transparanter gemaakt kan worden. Met haar kennis en ervaring streeft AdValue ernaar het kenniscentrum op het gebied van online advertising te worden.

'De explosieve ontwikkeling op het gebied van internet advertising vraagt om een flexibele, alerte houding om snel te kunnen schakelen,' aldus financieel directeur Jan Willem Jansen. 'Met de participatie van ABN AMRO en Newconomy kunnen we de diensten van AdValue nu versneld uit te rollen in de Europese markt.'

Daniël van Meer en Reinoud van Mierlo van ABN AMRO Participaties achten AdValue uitstekend in staat om haar Europese ambities te verwezenlijken. 'AdValue heeft bewezen te kunnen inspelen op de groeiende behoefte in de markt aan een effectieve inzet van internet als reclamemedium. Naast haar adviserende en faciliterende rol rondom internetcampagnes, beschikt AdValue over hoogwaardige producten en expertise om de resultaten van de campagnes te meten en analyseren. AdValue verschaft adverteerders direct inzicht in het rendement van hun online advertentiestrategie. De grote groei van het aantal klanten versterkt ons vertrouwen in de juiste positionering en groeiambitie van AdValue voor de toekomst.'

Ook Ruud Smeets, Chief Commercial Officer van Newconomy, heeft vertrouwen in de ontwikkeling van Advalue. 'AdValue behoort tot een van de weinige partijen met grondige kennis van online media en heeft een grote potentie in de Europese internetmarkt. Met het door ons verstrekte kapitaal zal AdValue haar volledige capaciteit kunnen benutten om haar positie als het onafhankelijke, Europese online mediabureau succesvol uit te bouwen.'

PROFIEL ADVALUE
AdValue is het onafhankelijke, Europese online mediabureau dat gespecialiseerd is in consultancy, planning, inkoop en evaluatie van alle vormen van online advertising.
Opdrachtgevers van AdValue zijn onder meer @home, Pink Elephant, Macintosh Retail Group, Lucent Technologies, Monsterboard, FBTO, Hot-orange.com, Bruna, Compuserve, Dressmart en Alta Vista.

PROFIEL ABN AMRO PARTICIPATIES
ABN AMRO Participaties is als 100% dochteronderneming van ABN AMRO Bank NV verantwoordelijk voor de participatie-activiteiten van ABN AMRO wereldwijd. Zij opereert met ongeveer 120 specialisten vanuit negen Europese landen. Daarnaast heeft zij vestigingen in Azie en de Verenigde Staten. Binnen haar algemene investeringsfilosofie heeft ABN AMRO Participaties een focus op een aantal
specifieke marktsegmenten, waaronder de ICT industrie; de afgelopen twee jaren heeft ABN AMRO Participaties geinvesteerd in ruim 60 bedrijven binnen dit marksegment.

PROFIEL NEWCONOMY
Newconomy bestaat uit een economisch netwerk van vooraanstaande Nederlandse internetbedrijven. Newconomy ondersteunt en stimuleert deze bedrijven in hun groeiontwikkeling met risicodragend kapitaal, management support en een actieve netwerkformule. Kernelementen daarbij zijn het identificeren van (potentiële) marktleiders in de internetmarkt, het werven van significante belangen in deze partijen, het bieden van toegevoegde waarde aan de partners in het netwerk en het stimuleren van samenwerking tussen deze partners.

Annelies van der Ouw
Afdeling Communicatie
AdValue
The European Online Media Agency
Vasteland 12b

3011 BL Rotterdam
Netherlands

T +31 (0)10 206 10 00
F +31 (0)10 206 10 05
M +31 (0)6 53 95 03 15
E annelies@advalue.nl
I https://www.advalue.net

Deel: ' ABN AMRO en Newconomy participeren in AdValue '




Lees ook