ABN AMRO Bank N.V.
Public Relations (AA 1130)
Foppingadreef 22
1102 BS Amsterdam Zuidoost
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86
14 januari 1999

GECORRIGEERDE VERSIE: INDICATIEVE UITOEFENPRIJS IS EUR 3.852,62 (GEBASEERD OP DE SLOTKOERS VAN 12 JANAURI 1999) ABN AMRO INTRODUCEERT 3.000.000 CALL WARRANTS OP DE DOW JONES EURO STOXX 50SM INDEX

Op 18 januari 1999 stelt ABN AMRO Bank N.V. de inschrijving open voor de uitgifte van 3.000.000 Call Warrants op de Dow Jones Euro Stoxx 50SM Index met een looptijd tot en met 18 januari 2001.

De Dow Jones Euro Stoxx 50SM Index wordt in toenemende mate gezien als een van de belangrijkste benchmarks in Europa. De index bestaat uit 50 aandelen die geselecteerd zijn uit de landen van de euro zone, zoals die vanaf 1 januari 1999 van start is gegaan.

De negen vertegenwoordigde landen zijn: Frankrijk (14 aandelen), Duitsland (11), Nederland (10), Italië (5), Spanje (4), België (3), Ierland (1), Portugal (1), en Finland (1). Onder de geselecteerde aandelen bevinden zich fondsen als Unilever, Aegon, Telecom Italia en Société Générale.

Deze warrant volgt op de recente uitgifte van ABN AMRO Garantie Units Dow Jones Euro Stoxx 50SM Index, waarvan de inschrijvingsperiode op 22 januari 1999 zal sluiten.

De inschrijvingsperiode voor de Call Warrant loopt van 18 januari 1999 tot en met 20 januari 1999 (15.00 uur Nederlandse tijd). Iedere set van 100 warrants geeft de houder bij uitoefening recht op 1 keer de onderliggende index. Het bedrag bij uitoefening zal in Euros plaatsvinden. De uitoefen-periode van de Call Warrants loopt van 26 januari 1999 tot en met 18 januari 2001 (American exercise). Prijzen zullen worden genoteerd op Reuters pagina AAHXB. De uitoefenprijs zal 110% van de officiële slotkoers van de Dow Jones Euro Stoxx 50SM Index op 20 januari 1999 bedragen. De premie is 21,9% van de spotkoers. Gearing is 4,6x. De indicatieve uitoefenprijs is EUR 3.852,62 , gebaseerd op de officiële slotkoers van 12 januari 1999. De indicatieve premie bedraagt EUR 7,67. Vanaf 25 januari 1999 zal de Call Warrant worden genoteerd op de Officiële Markt van de AEX Exchanges te Amsterdam. Verhandelbaarheid en uitoefening is mogelijk per set van 100 warrants en meervouden hiervan. Lead manager is ABN AMRO Bank N.V.

Deel: ' ABN AMRO geeft 3 miljoen Call Warrants op Dow Jones Euro uit '