ABN AMRO Bank N.V.
Public Relations (AA 1130)
Foppingadreef 22
1102 BS Amsterdam Zuidoost
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86
19 november 1999

ABN AMRO KOOPT ATLANTIC MORTGAGE INVESTMENT CORPORATION

Pitney Bowes Inc., een wereldwijde aanbieder van systemen voor informatiemanagement, en ABN AMRO North America Inc., de Amerikaanse dochter van ABN AMRO Bank N.V. hebben overeenstemming bereikt over de verkoop van Pitney Bowes' hypotheken 'servicing' dochter Atlantic Mortgage Investment Corporation (AMIC). Bijzonderheden van de transactie, die naar verwachting aan het eind van het eerste kwartaal van 2000 wordt afgerond, zijn niet bekendgemaakt.

AMIC, dat haar hoofdkantoor heeft in Jacksonville, Florida, verzorgt 'servicing' ofwel dienstverlening op het gebied van lopende woninghypotheken, zoals facturering, het innen van termijnbetalingen en de administratieve verwerking. Na afronding van de verkoop zal AMIC samengevoegd worden met ABN AMRO Mortgage Group, dat zetelt in Chicago, Illinois.

Voor ABN AMRO North America zal dit leiden tot schaalvoordelen op het gebied van hypotheken 'servicing', verdieping van de management expertise en extra capaciteit voor ABN AMRO Mortgage Group. De 'servicing' portfolio zal toenemen met circa USD 20 miljard, hetgeen het totaal brengt op meer dan USD 90 miljard. Daarmee komt ABN AMRO in de top 10 op dit gebied in de Verenigde Staten. Op het gebied van 'origination', het afsluiten van hypotheken met de woningbezitter, bekleedt de bank reeds een zevende positie.

Voor Pitney Bowes Inc. past de verkoop van AMIC in haar strategie om zich meer op haar kerntaken te concentreren.

ABN AMRO North America, Inc. is een onderdeel van ABN AMRO, de zesde bank ter wereld met een balanstotaal van EUR 465 miljard en een internationaal netwerk van 3500 kantoren in 76 landen en gebieden. ABN AMRO is één van de grootste buitenlandse banken in de Verenigde Staten met een balanstotaal van USD 162 miljard en ruim 18.000 werknemers.

Perscontacten:

Drs. A.J. Massar, telephone: +31.20.6286321

Perscontacten:
geen

Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend

Deel: ' Abn Amro koopt Atlantic Mortgage Investment Corporation '