ABN AMRO Bank N.V.
Press Relations (HQ 1190)
Gustav Mahlerlaan 10
1082 PP Amsterdam
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86
3 maart 2000

ABN AMRO INTRODUCEERT ONLINE BELEGGEN OP AMERIKAANSE EN EUROPESE BEURZEN

ABN AMRO introduceert vandaag het online beleggen op Amerikaanse en Europese beurzen. Via de Online Investor kan de belegger direct handelen op Amerikaanse en Europese beurzen tegen een aantrekkelijk tarief. In totaal kunnen ruim 725 buitenlandse fondsen gekocht en verkocht worden.

De orderopgave voor de buitenlandse beurzen vormt een uitbreiding van de Online Investor, de site van ABN AMRO voor online beleggen die in maart 1999 werd geïntroduceerd. De belegger heeft naast de Amsterdamse Effectenbeurs (AEX), nu direct toegang tot 13 Europese beurzen en de Amerikaanse beurzen NASDAQ en NYSE.

Zoals bij Nederlandse fondsen, wordt de belegger ook bij buitenlandse fondsen voorzien van nieuws, koersen en opinies. Hiertoe is de samenwerking met Reuters verder uitgebreid en aangepast aan de wensen van de belegger. Evenals bij Nederlandse orders, is er ook de mogelijkheid tot terugmelding van een order door middel van een SMS-bericht via de Mobile Investor. Het tarief voor buitenlands beleggen via internet is voor bedragen tot en met EUR 9000 0,9%, daarboven 0,55%. Dit tarief kent een minimum van EUR 35 en is inclusief kosten die de correspondent bank maakt. Zo kost een order van EUR 10.000 EUR 86,50.

Met de uitbreiding van de Online Investor speelt ABN AMRO in op de toenemende belangstelling van beleggers voor de internationale effectenmarkt. Momenteel loopt 50% van de orders via het kantorennet en 50% via de directe kanalen Beleggingslijn, Homenet en de Online Investor. Sinds de introductie van de Online Investor, negen maanden geleden, verloopt nu 10% van de binnenlandse orderstroom via internet. De helft daarvan betreft optie-orders. ABN AMRO is de enige grootbank die ook opties via internet aanbiedt.

De Online Investor bestaat uit een informatiegedeelte en een transactiegedeelte. Beide zijn voor cliënten van de bank gratis. Het informatiegedeelte (www.abnamro.nl/beleggen) bevat koersen, nieuws, research, de actuele beurstrends en achtergronden. De transactiesite (https://orders.abnamro.nl) biedt een actuele portefeuille, terugmeldingen en transacties en is toegankelijk na ontvangst van een gratis contract en een wachtwoord dat via de post wordt verzonden.

Perscontacten: Mw. drs. S.G. Versteeg, telefoon: (020) 6295525

Perscontacten:
geen

Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend

Deel: ' ABN Amro online beleggen op Amerikaanse en Europese beurzen '