5 januari 1999
PERSBERICHT
ACSI biedt meerwaarde voor recreatie-ondernemers ACSI is samensteller en uitgever van de ACSI Internationale Campinggids, die in de 34e jaargang een oplage zal hebben van 65.000 exemplaren. Nieuw in
1999 is de ACSI Camping cd-rom Europa, de eerste camping cd-rom op de markt mét ingebouwde routeplanner. De cd-rom verschijnt in het Nederlands, Duits en Engels en wordt verkocht in de Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Groot-Brittannië. Bovendien komt alle informatie, exclusief de routeplanner, volledig op Internet (https://www.acsi-gids.com). ACSI neemt deel aan de grotere toeristische beurzen. Het is mogelijk om via beurspromotie de eigen camping te promoten.

Op de RecreaTech te Utrecht (stand 12.403) laat ACSI iedere bezoeker van de stand kennismaken met de vele mogelijkheden van gids, cd-rom, Internet en beurzen. Middels deze vier media kan de campingondernemer de aandacht op zijn bedrijf vestigen.
Toegevoegde waarde
De 1999-editie van de ACSI Internationale Campinggids bevat 7.600 campings, waarvan 925 in de Benelux. Alle genoemde campings worden jaarlijks gecontroleerd door 260 selecteurs. Ook worden duizenden kampeerders geënquêteerd, zodat de informatie onafhankelijk, betrouwbaar en up-to-date is. De gids wordt extra gewaardeerd door haar telefonische informatieservice en de meertalige reserverings- en informatiekaarten uit het couponboekje. Deze informatie zal vanaf 1999 ook beschikbaar zijn op cd-rom en Internet. De ACSI Camping cd-rom Europa is de eerste camping cd-rom mét ingebouwde routeplanner. Door zijn snelheid en de vele selectie- en zoekmogelijkheden heeft de cd-rom niet alleen meerwaarde voor de kampeerder, maar biedt ook mogelijkheden voor de campingondernemer. Door cd-rom en Internet kan het contact tussen kampeerder en campingeigenaar sneller tot stand komen, en dus vruchtbaarder zijn.
De kwaliteit van de informatie van de gids, cd-rom en Internet is één, de promotie ervan is een ander verhaal. ACSI biedt de campingondernemer diverse mogelijkheden om het eigen bedrijf in de 'picture' te plaatsen. Beurspromotie kan via folderverspreiding op de ACSI-stand of door een eigen stand of standunit te huren bij ACSI.

**********einde persbericht**********

Deel: ' ACSI introduceert eerste camping cd-rom Europa '