ABVAKABO FNV

ACTIES GEMEENTE-AMBTENAREN GAAN DOOR

Zoetermeer, 10 mei 1999

Nieuw bod werkgever geen basis voor onderhandelen

De bonden ABVAKABO FNV/NOVON, CFO CNV-bond en CMHF voeren de volgende week weer volop actie bij de gemeenten. Het nieuwe loonbod van de werkgevers is voor de bonden geen reden om weer te gaan onderhandelen. De 0,25% incidenteel extra is volstrekt onvoldoende en leidt niet tot een strucurele verbetering van het salaris. De acties om een beter loonbod af te dwingen gaan dus gewoon door.

Het openbaar vervoer in Rotterdam, Amsterdam, Dordrecht en Utrecht staakt volgende week. In Eindhoven, waar de voorzitter van de werkgeversdelegatie wethouder is, is op 11 mei een grote manifestatie. Actievoerders vanuit het hele land zullen daarbij aanwezig zijn.

Rotterdam, Dordrecht en rest van Zuid-Holland

Het openbaar vervoer is de komende week volop in actie. Op 10 mei staakt het openbaar vervoer in Dordrecht de gehele dag. De RET in Rotterdam houdt van 10.00 uur tot 14.00 uur een werkonderbreking. Er is op 11 mei een staking bij de grote zaal van de schouwburg in Rotterdam. Ook de ROTEB voert die dag actie. Er is een staking bij Roteb Lease Kleinpolderplein. De veegdienst en Rotterdam Schoon staken van 6.00 uur tot 17.00 uur. Rotterdam Veilig staakt van 8.00 uur tot
18.00 uur. Op 12 mei staakt het Luxortheater de hele dag. De afdeling ontsmetting van de ROTEB staakt deze dag ook. De riooldienst van de ROTEB staakt op 14 mei de hele dag.

In de gemeente Voorhout is op 10 mei een werkonderbreking. De gemeente Zevenhuizen is op 11 mei aan de beurt. In de gemeente Zoeterwoude is op 12 mei een werkonderbreking.

Amsterdam en de rest van Noord-Holland

Op 10 mei staakt de brandweer van Amsterdam. Er is deze dag een demonstratieve bijeenkomst in bij het gemeentehuis van Purmerend (van
9.30 uur tot 11.00 uur) en in Amstelveen van 15.00 uur tot 17.00 uur

Op 11 mei staken in Amsterdam de volgende diensten: parkeergebouwen, Verzekeringszaken, Binnenstadbeheer, Adviesbureau voor Bouwinstallaties en gemeentewaterleidingen. De uitrukdienst van de brandweer draait van 7.30 uur tot 18.00 uur een zondagsdienst.

Op 11 mei staken de volgende stadsdelen:

Bos en Lommer: milieudienst

Osdorp:alle afdelingen m.u.v. huisvuilverzameling

Oud-Zuid: alle afdelingen behalve Reiniging

Zuid-Oost: alle onderdelen behalve Milieutechnische bedrijven, Artotheek, Schoolwerktuinen

Binnenstad: technische dienst, sector openbare ruimte

Oud-West: alle afdelingen behalve Wijkbeheer en Afval

Zuider Amstel: alle afdelingen m.u.v. huisvuilinzameling, Mirandabad, bedrijfsafvalstoffeninzameling en Burgerzaken

Noord: Wijkverzorging en Inzameling

De Baarsjes: alle afdelingen

Oost/Watergraafsmeer: alle afdelingen m.u.v. Reiniging

Geuzeveld/Slotermeer: alle onderdelen

Op 12 mei staakt het openbaar vervoer in Amsterdam de hele dag. De dienst stadstoezicht staakt gelijktijdig. Er worden dus geen wielklemmen gezet. In Zaanstad is er van 9.30 uur tot 11.00 uur een demonstratieve bijeenkomst.

Het openbaar vervoer in Utrecht staakt op 11 mei de hele dag.

Zuid-Nederland

Op 10 mei is er in Kerkrade tussen 10.30 uur en 12.00 uur een werkonderbreking bij alle diensten. De brandeweer draait een zondagsdienst.

In Eindhoven is op 11 mei om 11.45 uur een protestoptocht eindigend voor het stadhuis met een grote actie manifestatie. Vanuit het hele land komen er bussen naar Eindhoven. Han Scherf voorzitter van het College voor Arbeidszaken van de VNG is wethouder in Eindhoven. De onderhandelaars Xander den Uyl van ABVAKABO FNV/NOVON en Eric van Boven van CFO CNV-bond zullen de aanwezigen toespreken.

Oost-Nederland

Op 10 mei zijn er bijeenkomsten in Hengelo (vanaf 10.00 uur) en Apeldoorn (van 14.00 uur tot 15.00 uur). Nijmegen houdt van 8.00 uur tot 9.00 uur een werkonderbreking.

Op 12 mei is er een bijeenkomst in Voorst (van 13.00 uur tot 14.00 uur) en diverse bijeenkomsten in Enschede (9.00 uur tot 16.00 uur).

Noord-Nederland

Op 11 mei is er een werkonderbreking in Ooststellingerwerf (van 15.00 uur tot 16.00 uur) en in De Wolden (van 10.00 uur tot 12.00 uur)

Deel: ' Acties gemeente-ambtenaren gaan door '