Actieweek GroenFront!

8-09-1999

In de week van 12 tot 18 september heeft GroenFront! een actieweek tegen de Betuweroute gepland. Het basiskamp bestaat uit de door GroenFront! gekraakte panden aan de Wageningstraat 29, ca. 200 meter van het station Zetten-Andelst op de lijn Tiel-Arnhem. Het programma begint op zondag 18.00 uur met een overzicht van het programma en veganistisch eten In den Dolle Kervel. De hele week zullen op het traject van de Betuwelijn directe acties plaatsvinden, aldus GroenFront!. Onder het motto `dood spoor' bezette GroenFront! eerder deze zomer een terrein ten oosten van het door de Betuweroute te kruisen Pannerdensch Kanaal.

GroenFront! is overigens geen organisatie maar een slogan, zo maken de initiatiefnemers op hun website bekend. Er zijn geen leden, geen donateurs en geen voorzitters. Het is voor een ieder die zich houdt aan de principes achter de slogans EarthFirst! No Compromise! en No Violence vrij aktie te voeren onder de naam GroenFront!

Zoekwoorden:

Deel: ' Actieweek GroenFront! tegen Betuweroute '