Active Power kondigt UPS-implementatie ter waarde van miljoenen dollars door Caterpillar aan

Bijna acht megawatt aan kritieke noodstroom geïmplementeerd

OSTERODE, Duitsland--(BUSINESS WIRE)-- 20110923 --

Active Power (NASDAQ: ACPW), producent van oplossingen voor gelijkstroom en infrastructuur heeft vandaag de implementatie aangekondigd van een order te waarde van miljoenen dollar voor een vliegwiel-UPS (uninterruptible power supply) van zijn OEM-partner Caterpillar.

De installatie is opgebouwd uit vijf zeer efficiënte 1500 kVA vliegwiel-UPS-systemen, in totaal bijna acht megawatt aan kritieke noodstroom en vijf Active Power-generator startmodules bekend als GenSTART. Deze batterij-vrije systemen voegen extra negens/nines van de beschikbaarheid toe aan meerdere stand-by generatorensets, waardoor een betrouwbaar en voorspelbaar startvermogen geboden wordt.

Alle apparatuur werd in het tweede kwartaal van 2011 verscheept. De in Nederland gevestigde Pon Power diende als de Caterpillar-dealer van het project.

“Deze order blijft het feit bevestigen dat exploitanten van datacentra zich wenden tot de vliegwiel UPS-technologie voor haar inherente voordelen”, aldus Ramon de Jong, directeur, DACH (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) en de Benelux (België, Nederland en Luxemburg) bij Active Power. “Voor deze implementatie voldoet ons vliegwiel UPS-aanbod aan de ontwerpdoelstellingen als gevolg van de toonaangevende industriële efficiëntieverbeteringen op het gebied van energie en compactheid van het systeem, en tevens de hoge voorspelbaarheid van een vraagsituatie.”

Over Active Power

Opgericht in 1992, Active Power (NASDAQ: ACPW) ontwerpt en produceert oplossingen voor gelijkstroom en kritieke noodstroomsystemen, die datacentra en andere bedrijven met mission critical services in staat stellen om 24 uur per dag, zeven dagen per week in werking te zijn. De oplossingen van Active Power zijn op intelligente wijze efficiënt, inherent betrouwbaar en economisch groen. Ze bieden voordelen voor het milieu en efficiënt financieel voordeel ten aanzien van energie en ruimte voor klanten. De producten en oplossingen van het bedrijf worden met trots in Austin, Texas, gebouwd, op een ultramoderne productie- en testfaciliteit, met ISO 9001:2008-certificering. Wereldwijde klanten worden via Austin en vier regionale bedrijfscentra in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Japan en China bediend. Deze centra ondersteunen de implementatie van systemen in meer dan 40 landen. Zie voor meer informatie www.activepower.com.

Waarschuwingsbericht inzake toekomstgerichte verklaringen

Dit persbericht kan toekomstgerichte verklaringen bevatten, die risico's en onzekerheden met zich meebrengen. Alle toekomstgerichte verklaringen en alle andere verklaringen die mogelijkerwijs in dit persbericht zijn gedaan en die geen historische feiten zijn, zijn onderhevig aan een aantal risico's en onzekerheden en de feitelijke resultaten kunnen wezenlijk verschillen. Specifieke risico's kunnen vertragingen in nieuwe productontwikkeling, prestaties van een product en kwaliteitsproblemen inhouden en de acceptatie door de markt voor energiekwaliteit van onze huidige en nieuwe producten. Voor meer informatie over de risicofactoren die voor verschillen in de feitelijke resultaten kunnen zorgen, verwijzen wij u naar het dossier van Active Power bij de Securities and Exchange Commission.

Active Power en CleanSource zijn geregistreerde handelsmerken van Active Power, Inc. Het Active Power-logo en PowerHouse zijn handelsmerken van Active Power, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve bedrijven.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Active Power