Rijksuniversiteit Groningen

RUG werkbalk
Reacties op DEZE pagina 24 sep 2001

Agenda universitaire evenementen voor de volgende week

Week 39/ 40 van 28 september tot en met 5 oktober 2001

* EVENEMENTEN

* TENTOONSTELLINGEN

* INFORMATIE

EVENEMENTEN

28 september
Musicalensemble Vals Alarm, "Seasons". Avondvullende voorstelling vol zang, dans en toneel, waarin de karakters van de vier jaargetijden worden gekoppeld aan menselijke emoties. Plaats: USVA, Munnekeholm 10 Groningen. Tijd: 20.30 uur. Toegang: F 10,--

28 september
Promotie: V.M. Hannen, wiskunde en natuurwetenschappen. Proefschrift: A high-precision of study of polarized proton scattering to low-lying states in 11B. Promotor: prof.dr. M.N. Harakeh. Plaats: Aula Academiegebouw, Broerstraat 5. Tijd: 14.15.

28 september
Promotie: E.H.M.L. Heuberger, wiskunde en natuurwetenschappen. Proefschrift: Unraveling structural and functional features of secondary transport proteins. Promotor: prof.dr. B. Poolman Plaats: Aula Academiegebouw, Broerstraat 5. Tijd: 16.00.

28, 29 september en 2,3, 4, 5, 6 oktober
Theatergezelschap De Firma: "Helmgras", de makers laten zich inspireren door Gabriel Garcia Marquez' "Honder jaar eenzaamheid". Plaats: Universiteitstheater, O. Kijk in 't Jatstraat 26 Groningen. Tijd: 20.30 uur. Toegang: F 15,50.

2 Oktober
Oratie: mw. prof.dr. G.J. Navis, hoogleraar Experimentele nefrologie, in het bijzonder nefrofarmacologie. Titel: Experimentele nefrologie. Plaats: Aula Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen.. Tijd: 16.15 uur.

2 Oktober
Gastschrijver 2001, Thomas Roosenboom. De schrijver en zijn documentatie. Plaats: Senaatskamer, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen. Tijd: 20.00 - 21.30 uur.

3 Oktober
Promotie: J.M. Spikman, medische wetenschappen Proefschrift: Attention, mental speed and executive control after closed head injury: defecits, recovery and outcome. Promotores: prof.dr. B.G. Deelman, prof.dr. J.H.A. de Keyser en prof.dr. W.H. Brouwer Plaats: Aula Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen. Tijd: 14.15 uur.

3 Oktober
Studium Generale, Voorgerecht door Midag Dekker; Aap en alleseter. Plaats: Offerhauszaal, Academiegebouw, Broerstraat 5 Groningen. Tijd: 20.00-21.30 uur.

3 Oktober
STOSO-filmavond : "Memento". Plaats: Gadourekzaak, Grote Rozenstraat (sociologie). Tijd: 18.45 uur. Toegang: niet leden F 2,50.

3 Oktober
Promotie: H.J. Bijsterveld, medische wetenschappen. Proefschrift: Het ouderenperspectief op thuiszorg. Wensen en behoeften van ouderen ten aanzien van de thuis(zorg) situatie in Friesland. Promotores: prof.dr. D. Post en mw. prof.dr. B. Meyboom-de Jong. Plaats: Aula Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen.. Tijd: 14.15 uur.

3 Oktober
Promotie: H.M. Dijstelbloem, medische wetenschappen. Proefschrift: Receptors for IgG in systemic autoimmune disease. Promotores: prof.dr. C.G.M. Kallenberg en prof.dr. J.G.J. van de Winkel. Plaats: Aula Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen.. Tijd: 16.00 uur

4 Oktober
Promotie: P.N. Spring, economische wetenschappen. Plaats: Aula Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen. Proefschrift: Statistical methods in database marketing. Promotores: prof.dr. P.H.S. Leeflang en prof.dr. T.J. Wansbeek . Plaats: Aula Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen. Tijd: 14.15 uur.

4 Oktober Promotie: M. Kessler, rechtsgeleerdheid. Proefschrift: Subjectieve bestanddelen in bijzondere wetten. Promotor: prof.mr. D.H. de Jong. Plaats: Aula Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen. Tijd: 16.00 uur.

4 Oktober
Uitreiking en boekpresentatie Wolters-Noordhoff Academieprijs 2001. Winnaar: Liselotte van der Kam, biologe. Plaats: Senaatskamer Academiegebouw, Broerstraat 5 Groningen. Tijd: 16.00-17.00 uur.

5 Oktober
Promotie: Whee Ky Ma, wiskunde en natuurwetenschappen. Proefschrift: Deformations in topological string theory. Promotores: prof.dr. M. Winnink en prof.dr. E. Verlinde. Plaats: Aula Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen. Tijd: 16.00 uur.
TENTOONSTELLINGEN.

Ik heb de oorlog getekend; kindertekeningen uit diverse oorlogs- en crisesgebieden. Van 25 augustus tot 2 oktober in het Museum Gerardus van der Leeuw, Nieuwe Kijk in t Jatstraat 104. Openingstijden: di t/m vr 10.00-16.00 uur

Fotos van de Chinese kunstenaar Gao Zhanxiang. Van 25 augustus tot 2 oktober in het Museum Gerardus van der Leeuw, Nieuwe Kijk in t Jatstraat 104. Openingstijden: di t/m vr 10.00-16.00 uur

Vervaagd verleden, de RUG in fotos 1864-1930; t/m 14 oktober 2001. Openingstijden: wo, do, vr en zo 13.00-16.00 uur. Plaats: Universiteitsmuseum, Zwanestraat 33, Groningen.

NADERE INFORMATIE
Voorlichting & PR, telefoon (050)363 54 46 of vpr@bureau.rug.nl

In de AGENDA worden alleen universitaire evenementen opgenomen die voor iedereen toegankelijk zijn.
Aankondigingen inleveren uiterlijk vrijdag 12.00 uur voor de week van verschijnen:

* per e.mail: VPR@BUREAU.RUG.NL

* per fax naar (050)363 63 00 o.v.v. UK-Agenda of