Acustica BV uit Breda winnaar 2015 in pianovakhandelbranche

Nationale Business Succes Award 2015: iedere zondag op RTL7 om 12:55 uur

Rotterdam, 20151020 -- Acustica BV is door de Nationale Business Succes Award uitgeroepen tot branchewinnaar 2015 in de pianovakhandel. Het Bredase bedrijf heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende onderneming met een zeer sterke positionering. ‘Acustica BV weet haar uitgebreide vakkennis uitstekend te combineren met een klant- en servicegerichte aanpak, waardoor zij een grote mate van tevredenheid bij haar klanten weet te bereiken. Een bedrijf met beleving, gevoel en passie.’

Acustica BV biedt het grootste assortiment piano’s en vleugels van Zuid-Nederland, nieuw en gebruikt, akoestisch en digitaal. Tevens kan men er piano’s en vleugels huren of in termijnen betalen. Naast enkele van oudsher bekende merken als Yamaha en Bechstein voert zij ook diverse moderne topmerken zoals Pearl River en Hermann Jacobi, hedendaagse merken die een uitstekende kwaliteit en klank koppelen aan een interessante prijsstelling. Alle hedendaagse merken van Acustica BV zijn tevens voorzien van een ISO14001-certificering voor maximaal milieuvriendelijke productiemethodes. Het familiebedrijf is opgericht in 1983 en heeft een showroom van 1.000 m2.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Acustica BV een stabiele, vooruitstrevende onderneming die naar verwachting in de toekomst nog veel successen zal behalen binnen de pianomarkt. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij het Bredase familiebedrijf. Acustica BV is continu bezig om haar producten verder te verbeteren en investeert volop in de modernste apparatuur en techniek. Een goed voorbeeld hiervan is de mogelijkheid die Acustica biedt om bij bestaande akoestische piano’s elektronica in te bouwen, waardoor ze ook ‘silent’ met een koptelefoon bespeeld kunnen worden.’

Breed assortiment kwaliteitspiano’s

De jury prijst met name haar brede assortiment van milieuvriendelijk geproduceerde kwaliteitspiano’s, die op een zeer grote populariteit mogen rekenen. Acustica beschikt over een uitgebreid aanbod en een grote showroom van 1.000 m2, waar de klanten – met de befaamde Brabantse gastvrijheid – worden ontvangen en deskundig advies krijgen. ‘Het bedrijf is begin deze eeuw een partnerschap aangegaan met het Zwitserse bedrijf Pianorama, wat heeft geresulteerd in diverse nieuwe merken piano’s als Hermann Jacobi, Römhildt-Weimar, Gebr. Neumeyer, Sabel en Wilh.Zimmermann; merken die zeer goed zijn ontvangen. Ook is Acustica sinds enige tijd de exclusieve importeur van Pearl River, de grootste en modernste  pianofabrikant van de wereld’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie.

Daarnaast onderscheidt Acustica zich door het feit dat zij als een van de weinige pianohandels nog beschikt over ambachtelijke vakkennis op pianogebied, die haar tevens in staat stelt om piano’s desgewenst geheel te restaureren. De Nominatiecommissie is van mening dat Acustica BV op basis van die gronden uitgeroepen kan worden tot branchewinnaar in de pianovakhandel 2015 en tevens in aanmerking dient te komen voor de Nationale Business Succes Award 2015.

Meer informatie: www.acustica.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2015), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in februari en wekelijks tot einde 2015 te volgen op RTL 7, zondags om 12:55 uur.

Deel: ' Acustica BV uit Breda winnaar 2015 in pianovakhandelbranche '