Adobe InDesign(tm) beschikbaar

Nieuwe generatie page-layout software voor grafische professionals beschikbaar

Amsterdam, 20 augustus 1999 - Adobe Systems Incorporated (Nasdaq: ADBE) maakt bekend dat Adobe InDesign(tm), de lang verwachte nieuwe professionele tool voor desktop publishing, vandaag beschikbaar komt. Adobe InDesign is een nieuw, geavanceerd page-layout-programma voor professionals in de grafische industrie. InDesign biedt ongekende creatieve vrijheid, productiviteit en precisie, terwijl een naadloze integratie met de andere toonaangevende ontwerpsoftware van Adobe borg staat voor resultaten van de hoogste kwaliteit.

Adobe InDesign biedt gebruikers de mogelijkheid om QuarkXPress® 3.3-4.04 en Adobe PageMaker® 6.5 bestanden rechtstreeks te openen. Daarnaast ondersteunt InDesign bestanden in Adobe Portable Document Format (PDF) voor een optimale digitale workflow, evenals kleurbeheer op basis van het ICC-model om consistente kleuren te waarborgen vanaf het allereerste concept tot en met de uiteindelijke afdruk. Met de introductie van Adobe InDesign levert Adobe een complete, geïntegreerde publishing-oplossing die professionele ontwerpers de mogelijkheid biedt hun producten sneller en kostenefficiënter te creëren, samen te voegen en af te leveren.

Beschikbaarheid Adobe InDesign
In Nederland en België is Adobe InDesign 1.0 (Engels) voor Windows 95/98, Windows NT 4.0 en Power Macintosh verkrijgbaar bij de Adobe Authorized Dealers en in de winkel. Respectievelijk 3 en 9 september komen de Frans- en Nederlandstalige versies beschikbaar. Adobe InDesign wordt tot 31 december 1999 voor een speciale introductieprijs geleverd. Introductieprijzen: Adobe InDesign 1.0 Engels NLG 725,- / BEF 13.410 / EURO 329, Nederlands- en Franstalige versie NLG 1.050,- / BEF 19.425 / EURO 477. Daarna gelden de volgende prijzen: Adobe InDesign 1.0 Engels NLG 1.695,- / BEF 31.360 / EURO 769, Nederlands- en Franstalige versie NLG 2.195,- / BEF 40.610 / EURO 996 (Alle genoemde prijzen zijn adviesprijzen exclusief BTW).

Over Adobe
Adobe Systems Europe Ltd. is gevestigd in Edinburgh, Schotland. Adobe Systems Incorporated, gevestigd in San Jose, Californië, ontwikkelt en ondersteunt producten die mensen helpen op een creatievere en zinvollere wijze uitdrukking te geven aan en gebruik te maken van informatie met behulp van alle gedrukte en elektronische media. Adobe werd in 1982 opgericht en was één van de bedrijven die de DTP-revolutie ontketenden. Tegenwoordig biedt het bedrijf topproducten aan op het gebied van toepassings-software en speciale producten voor het creëren en distribueren van visueel rijke communicatiematerialen. Het bedrijf stelt zijn volgens de normen van de computerindustrie ontwikkelde technologieën in licentie ter beschikking aan de belangrijkste hardware-fabrikanten, software-ontwikkelaars en service providers en biedt geïntegreerde software-oplossingen aan grote en kleine bedrijven aan. Meer informatie en de volledige versies van deze persberichten zijn beschikbaar via Adobe's websites www.adobe.nl en www.adobe.be.

Voor publicatie kunt u de volgende gegevens opnemen Adobe Systems Benelux, Tel: +31 20 65 11 200

Het Adobe-logo, Adobe, InDesign, Illustrator, PageMaker, Photoshop en PostScript zijn handelsmerken van Adobe Systems Incorporated. Microsoft en Windows zijn gedeponeerde handelsmerken dan wel handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en andere landen. Macintosh is een handelsmerk van Apple Computer, Inc., gedeponeerd in de Verenigde Staten en andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.

Deel: ' Adobe InDesign beschikbaar '