Ingezonden persbericht

Adobe Photoshop Album nu verkrijgbaar

Nieuwe software voor actieve fotografen maakt het vinden, retoucheren, uitwisselen en bewaren van een heel leven aan herinneringen gemakkelijk

Amsterdam, 20 februari 2003 -- Adobe Systems Incorporated (Nasdaq:ADBE) kondigde vandaag de directe verkrijgbaarheid aan van Adobe® Photoshop® Album, nieuwe op Windows® gebaseerde software die de vermaarde Photoshop productlijn binnen handbereik brengt van miljoenen gebruikers van digitale camera's, die op zoek zijn naar een gemakkelijke manier voor het vinden, retoucheren, delen en bewaren van een heel leven lang in foto's. Consumenten kunnen nu voor 49 euro Photoshop Album kopen via Adobe.nl, Adobe.be, en de verkooppunten Office Centre, Media Markt, Combi Foto, Bruna.nl, Computer Collectief, Dynabite, Micro Warehouse en Dixons. Ook kunnen zij terecht bij een van de andere Adobe dealers, zie
.

Photoshop Album software, door TechTV tijdens de vorige maand gehouden International Consumer Electronics Show (CES) uitgeroepen tot het beste nieuwe fotografie- en imaging product, biedt de mogelijkheid duizenden digitale foto's op één gemakkelijk toegankelijke plaats -- de photo well -- te verzamelen en automatisch op datum te organiseren. Ongeacht de plek waar de afbeeldingen op de computer zijn opgeslagen, kan iedere foto gemakkelijk worden teruggevonden met behulp van de timeline view, waarin foto's worden weergegeven die in een bepaalde tijdsperiode werden genomen, of de gedetailleerde calendar view, die de exacte dag en maand aangeeft waarop ieder moment werd vastgelegd. Photoshop Album is het enige op de consument gerichte fotografieproduct dat volledig profiteert van de alom gebruikte Adobe Acrobat® Reader® en het Adobe Portable Document Format (PDF), die een universeel toegankelijke manier bieden om digitale foto's te delen met familie en vrienden. Bovendien kan in Photoshop Album met één muisklik een back-up van foto's op CD of DVD worden gezet, om te garanderen dat herinneringen bewaard blijven voor volgende generaties. Een eenvoudige wizard helpt de gebruiker diashows, gedrukte kaarten, kalenders en fotoalbums te creëren.

"Photoshop Album brengt digitale fotografie een aantal stappen verder dan filmfotografie. Het maakt de dingen die gebruikers vandaag de dag met foto's willen doen gemakkelijker en leuker," aldus Alexis Gerard, president van Future Image Inc. "Aangezien het product net zo 'denkt' als de fotografen doen, zullen gebruikers enthousiast zijn over de ongeëvenaarde functionaliteit en het gemak waarmee foto's toegankelijk worden gemaakt, en over de opties die het mogelijk maken herinneringen te delen en visuele communicatie mogelijk te maken met allen die hen lief zijn over de hele wereld."

Photoshop Album is de jongste toevoeging aan de Photoshop familie van digitale imaging producten van Adobe. Adobe voldoet aan de imaging behoeften van iedereen die te maken heeft met digitale fotografie: Photoshop Album voor actieve fotografen, Photoshop Elements voor fotohobbyisten en Adobe Photoshop voor professionele beeldbewerkers. Informatie betreffende internationale verkrijgbaarheid, prijzen en ondersteuningsbeleid is beschikbaar via www.adobe.nl en www.adobe.be .

Over Adobe
Adobe Systems Incorporated, de leider op het gebied van Network Publishing (www.adobe.com) werd opgericht in 1982 en ontwikkelt software voor zakelijke en professionele gebruikers. Met de software van Adobe kunnen klanten visueel aantrekkelijke informatie met een fascinerende en betrouwbare content creëren en beheren. Adobe, met het hoofdkantoor gevestigd in San Jose (Californië), is een van de grootste softwarebedrijven ter wereld.

###
© 2003 Adobe Systems Incorporated. Alle rechten voorbehouden. Adobe, het Adobe logo, Acrobat, Photoshop en Reader zijn ofwel geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van Adobe Systems Incorporated in de Verenigde Staten en/of andere landen. Windows is een gedeponeerd handelsmerk van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Intel is een gedeponeerd handelsmerk van Intel Corporation of zijn dochterondernemingen in de Verenigde Staten en andere landen. Alle overige handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Karin Schop
Account Executive