Adobe Systems introduceert Acrobat Business Tools

Aantrekkelijke upgrade voor de meer dan 110 miljoen gebruikers van Acrobat Reader

Amsterdam, 1 februari 2000 - Adobe Systems Incorporated (Nasdaq: ADBE) introduceerde vandaag Adobe® Acrobat® Business Tools, een nieuwe toepassing waarmee gebruikers van Adobe PDF hun productiviteit kunnen verbeteren. De software biedt een scala aan mogelijkheden. Niet alleen wordt het controleren en goedkeuren van documenten vereenvoudigd, maar ook wordt de communicatie en de overgang van papieren naar elektronische werkstromen verbeterd. Acrobat Business Tools maakt deel uit van Adobe® ePaper® Solutions. ePaper Solutions ondersteunt managers bij het zoeken naar efficiëntere methoden voor de integratie van papieren en digitale werkstromen. Adobe Acrobat Business Tools is voor volumegebruikers verkrijgbaar in een licentievorm. Individuele gebruikers kunnen de software in elektronische vorm downloaden via www.adobe.com.

Acrobat Business Tools kan op vele manieren binnen een organisatie worden ingezet en biedt gebruikers van Acrobat Reader productiviteitsfuncties die meer inhouden dan simpelweg het weergeven en afdrukken van Adobe PDF-bestanden. De software bevat meerdere bekroonde web- en samenwerkingsfuncties die in de Adobe Acrobat 4.0-software zijn opgenomen.

Acrobat Business Tools biedt gebruikers de volgende mogelijkheden:
* Elektronische formulieren invullen en opslaan - Met Acrobat Business Tools kunnen bedrijven het gebruik van Adobe PDF-formulieren uitbreiden door medewerkers de mogelijkheid te bieden elektronische formulieren in te vullen en deze lokaal op te slaan.

* Documenten controleren en van commentaar voorzien - Zakelijke gebruikers kunnen Adobe PDF-bestanden op efficiënte wijze voorzien van elektronische annotaties, markeringen, onderstreping, omcirkeling en doorhaling. Daarnaast kunnen in eigen handschrift annotaties worden gemaakt door gebruik te maken van een muisgestuurd Potlood.

* Webpagina's vastleggen en downloaden - Binnen één toepassing kunnen gebruikers compleet opgemaakte webpagina's downloaden, annoteren, een andere schaal geven, exact afdrukken en snel distribueren. Acrobat Business Tools bevat het hulpprogramma Web Capture uit Acrobat 4.0, waarmee gebruikers webpagina's kunnen converteren naar Adobe PDF-bestanden met behoud van de afbeeldingen, lettertypen, kleuren en actieve hyperlinks op die pagina's.
* Documenten digitaal ondertekenen en goedkeuren - Acrobat Business Tools kan informatie waarmerken en beveiligen doordat het de mogelijkheid biedt elektronische documenten te "ondertekenen". Een digitale handtekening kan ook fungeren als bewijs dat een document na verzending niet meer gewijzigd is.

* Informatie in tabelvorm hergebruiken - Gebruikers van Windows® kunnen met de functie Table Picker van Acrobat Business Tools tekst en tabellen kopiëren van het ene naar het andere Adobe PDF-bestand met behoud van de indeling van Microsoft Word- en Excel-bestanden.

Adobe ePaper Solutions
Een Adobe ePaper-document is een elektronische "houder" die de essentiële attributen van een afgedrukte pagina bewaart, uitgebreid met de vele mogelijkheden die de allernieuwste digitale technieken te bieden hebben. Gebaseerd op Adobe's ervaring in het werken met bedrijven en non-profit organisaties slaat Adobe ePaper Solutions een brug tussen de papieren documenten en de zich alsmaar uitbreidende vormen van elektronische informatie binnen het bedrijfsleven. Adobe ePaper Solutions is gebaseerd op Adobe Acrobat-software, Adobe PDF en de eXtensible Markup Language (XML), zodat elk soort document, ongeacht of het oorspronkelijk een papieren of elektronische vorm had, toegankelijk kan worden gemaakt voor iedereen die daar behoefte aan heeft.

Verkrijgbaarheid en prijzen
Acrobat Business Tools is verkrijgbaar in een licentievorm voor volumegebruikers en kan door individuele gebruikers worden gedownload van de website www.adobe.com. De US-versies van Acrobat Business Tools zijn per direct verkrijgbaar voor Windows en Macintosh. Regionale versies, waaronder internationaal Engels, Frans en Duits worden verwacht in maart 2000. De verwachte prijs voor een afzonderlijk pakket bedraagt 79 dollar. Voor volumegebruikers gelden aangepaste prijzen. Voor meer informatie of voor het aanvragen van een licentie voor Acrobat Business Tools kunt u de productpagina bezoeken op www.adobe.com/products/acrbustools/main.html. Over Adobe
Adobe Systems is opgericht in 1982 en is een vooraanstaand leverancier van software voor grafisch ontwerp, de uitgeverij en afbeeldingen voor het WWW en voor de drukkerij en de op één na grootste producent van software voor de PC ter wereld met een jaarlijkse winst die de 1 miljard nadert. De onderneming produceert met prijzen onderscheiden software-applicaties voor het WWW en voor grafische ontwerpers, professionele uitgevers, organisaties die intensief gebruik maken van documentenintensieve organisaties, zakelijke gebruikers en consumenten. Adobe's producten bieden klanten de mogelijkheden visueel rijk uitgevoerde beelden en documenten te creëren, te publiceren en af te leveren verspreid over alle soorten printers en elektronische media. Meer informatie en de volledige versies van deze persberichten zijn beschikbaar via Adobe's websites www.adobe.nl en www.adobe.be.

Voor publicatie kunt u de volgende gegevens opnemen: Adobe Systems Benelux
Tel: +31 (0)20 65 11 200

Het Adobe-logo, Adobe, Acrobat en PostScript 3 zijn handelsmerken van Adobe Systems Incorporated. Microsoft, Windows en Windows NT zijn gedeponeerde handelsmerken dan wel handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en andere landen. Sun en Solaris zijn handelsmerken van Sun Microsystems. Macintosh is een handelsmerk van Apple Computer, Inc., gedeponeerd in de Verenigde Staten en andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Evelien van Waveren
Account Executive