Adobe Systems toont Web Publishing Solutions tijdens wereldpremière van Microsoft's Windows 2000

Bekroonde Webproducten van Adobe helpen Windows 2000-gebruikers bij het tot leven brengen van websites

Amsterdam, 17 februari 2000 - Adobe Systems Incorporated heeft samen met andere technologische topbedrijven Microsoft Corporation vergezeld op de IDG Windows® 2000 Expo. Tijdens deze conferentie die van 15 tot 17 februari werd gehouden in San Francisco is
Windows 2000 gelanceerd. Op 17 februari heeft Bill Gates, bestuursvoorzitter en hoofd softwarearchitectuur van Microsoft, tijdens een plenaire presentatie een demonstratie gegeven van de bekroonde oplossingen die Adobe heeft ontwikkeld voor publicaties op het Web en voor Web-videotoepassingen. Hij heeft daarbij ook technische "sneak previews" gegeven van het nieuwe Microsoft-besturingssysteem Windows 2000.

Adobe heeft gedurende de Windows 2000-conferentie demonstraties gegeven van haar eigen krachtige Web-producten in de Adobe-stand en in de stand van Microsoft. "We prijzen ons gelukkig dat we samen met Microsoft kunnen werken aan de meest krachtige oplossingen voor Web-publicaties, waarmee Windows-gebruikers zelf dynamische en aantrekkelijke Websites kunnen maken", aldus Bruce Chizen, executive vice president bij Adobe voor de afdeling Worldwide Products and Marketing. "Onze Web-klanten willen een compleet assortiment professionele ontwerptools voor het Web, die zijn geoptimaliseerd voor Windows 2000." De geïntegreerde Web-tools van Adobe vormen de infrastructurele basis voor ontwerp- en publicatietoepassingen voor het Web. Als ze worden gecombineerd met de kracht van Microsoft's Windows 2000, zal dit ertoe leiden dat het ontwerpen van Webpagina's een zeer prettige en dankbare bezigheid wordt."

"De toonaangevende publicatie- en videosoftware die Adobe heeft ontwikkeld voor het Web is ideaal voor de Windows 2000-gebruikers die een totaalpakket van professionele tools willen om hun Webpagina's en e-commerce-sites mee te verfraaien en uit te breiden", aldus Bill Gates. "Omdat Adobe er zo gedreven naar streeft gecertificeerde Windows 2000-toepassingen te ontwikkelen, kan de snelgroeiende gemeenschap van Web-ontwikkelaars er zeker van zijn dat ze kunnen beschikken over de betrouwbare en handige Webtools die ze mogen verwachten op het Windows 2000-platform."

Adobe heeft verder laten weten van plan te zijn al haar bekroonde oplossingen voor publicaties op het Web en op papier te zullen onderwerpen aan het testproces "Certified for Windows 2000", te beginnen met Adobe Acrobat® en Adobe GoLive(tm). Dat betekent dat de toepassingen van Adobe optimaal gebruik kunnen maken van de mogelijkheden die in Windows 2000 zijn ingebouwd om het proces van het produceren, raadplegen en verspreiden van informatie op het Web efficiënter te laten verlopen.

Windows 2000
Windows 2000 is het platform bij uitstek voor de volgende generatie van zakelijke toepassingen en is geschikt voor alle soorten systemen, van laptop- en desktopcomputers tot grote, geavanceerde geclusterde servers. Het besturingssysteem ondersteunt organisaties bij het op Internet brengen van hun activiteiten door een goed beheerbare infrastructuur te bieden die is geoptimaliseerd voor bestaande en in ontwikkeling zijnde hardware.

Adobe Systems
Adobe Systems werd in 1982 opgericht en is producent van met vele onderscheidingen bekroonde software voor publicatie op het Web en op papier. De softwaretools die Adobe heeft ontworpen voor grafisch ontwerp, afbeeldingen, dynamische media en authoring, stellen klanten in staat visueel aantrekkelijk materiaal te creëren en publiceren voor diverse media. De producten van Adobe worden gebruikt door Website-makers, grafisch ontwerpers, professionele uitgevers, documentintensieve organisaties, zakelijke gebruikers en consumenten. Adobe is het op drie na grootste Amerikaanse bedrijf voor persoonlijke software, met een jaarlijkse omzet van ruim $ 1 miljard. Het bedrijf heeft over de hele wereld 2800 mensen in dienst en is actief in Noord-Amerika, Europa, de landen rond de Grote Oceaan, Japan en Latijns Amerika. Het hoofdkantoor van Adobe is gevestigd in San Jose, Californië en de Website is te vinden op www.adobe.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Evelien van Waveren
Account Executive