Salaris net boven ziekenfondsgrens gaat erop achteruit

ADP Nederland BV vergelijkt salarisstroken

Capelle aan den IJssel 11 januari 2000 - Werknemers met een salaris dat net boven de ziekenfondsgrens ligt, vijfduizend gulden bruto per maand gaan er vergeleken met vorig jaar netto op achteruit. Dit wordt veroorzaakt doordat de premies voor de ziektekostenverzekeringen fors zijn gestegen, gemiddeld tien procent. Alle overige loongroepen gaan er op vooruit. Een en ander blijkt uit de loonstrokenberekening die ADP Nederland BV jaarlijks maakt.

Een kostwinner met een bruto-inkomen van vijfduizend gulden per maand hield in 1999 netto 3324 gulden over. Dit jaar houdt hij netto 3302 gulden over. Verder blijkt uit de berekeningen van ADP Nederland BV dat de ziektekostenpremie voor gezinnen de afgelopen jaren fors is gestegen. Betaalde een gezin met twee kinderen in 1998 nog 6.510 gulden per jaar, in 1999 was dat bedrag gestegen naar
7.606,80 gulden per jaar. In 2000 betaalt dit gezin 8.367 gulden per jaar.

ADP Nederland BV biedt systemen en services voor
human resource management en salarisverwerking en tijdregistratie. ADP Nederland BV is het enige bedrijf in Nederland dat de verwerking van salarisgegevens en personeelsinformatie als kernactiviteiten heeft. Het bedrijf telt 500 medewerkers en heeft een omzet van 120 miljoen gulden. Ruim 800.000 werknemers in Nederland ontvangen maandelijks hun loonstrook van ADP Nederland BV. Het hoofdkantoor is gevestigd in Capelle aan den IJssel. ADP Nederland BV is een dochter van het beursgenoteerde Amerikaanse moederconcern ADP, Inc. dat wereldwijd marktleider is met de verwerking van de salarissen van meer dan 23 miljoen werknemers. Het hoofdkantoor van Automatic Data Processing, Inc. is gevestigd in New Jersey.

Deel: ' ADP Nederland BV vergelijkt salarisstroken '