CLIFFORD CHANCE

Stemmen voor eerste mondiale advocatenkantoor

persbericht

CLIFFORD CHANCE, ROGERS & WELLS EN PÜNDER STEMMEN VOOR VORMING VAN 'S

WERELDS EERSTE MONDIALE ADVOCATENKANTOOR

Amsterdam, 5 september 1999 - De partners van de advocaten- en belastingadvieskantoren Clifford Chance, Rogers & Wells, en Pünder, Volhard, Weber & Axster zijn dit weekend in overgrote meerderheid akkoord gegaan met de deelname van het Duitse Pünder aan een fusie die zal leiden tot het eerste toonaangevende mondiale advocatenkantoor.

Medio juli maakten de drie advocatenkantoren al bekend dat zij voornemens waren een drievoudige mondiale fusie aan te gaan. Voor het eerst zal één advocatenkantoor haar diensten aanbieden bij alle financiële centra van de wereld. De nieuwe maatschap gaat formeel van start op 1 januari 2000, en is dan het grootste advocatenkantoor ter wereld met 2700 advocaten verspreid over 30 kantoren wereldwijd. Ook gemeten naar omzet zal het nieuwe Clifford Chance het grootste advocatenkantoor ter wereld zijn.

Thomas Gasteyer, Managing Partner bij Pünder, Volhard, Weber & Axster, zegt in zijn commentaar op de fusie:
'Onze Duitse en internationale cliënten zijn buitengewoon enthousiast over deze combinatie. Veel van onze cliënten bouwen op dit moment een mondiale dekking op in hun bedrijfstak en hebben behoefte aan een advocatenkantoor dat ook wereldwijd actief is.

Frank de Vos, partner bij Clifford Chance in Amsterdam, zegt over de positieve uitkomst van de stemming:
'Onze cliënten beseffen vooral dat zij veel efficiënter kunnen gaan werken door wereldwijd bij grote transacties en projecten slechts één enkel advocatenkantoor in te zetten. Zij zien de noodzaak van een advocatenkantoor dat in de belangrijke financiële centra van de wereld thuis is.

In Nederland blijft de naam Clifford Chance ongewijzigd. Clifford Chance heeft sinds de zeventiger jaren een kantoor in Amsterdam met thans 100 advocaten, belastingadviseurs en solicitors. In Amerika zal de naam Clifford Chance worden gecombineerd met Rogers & Wells en in Europa zal de naam Clifford Chance in een aantal locaties worden gecombineerd met die van Pünder.

----------------------------------------------------------------------

NOOT VOOR DE REDACTIE: Afzender van dit persbericht is Clifford Chance.

. Voor meer informatie kunt u vandaag contact opnemen met de heer mr F. de Vos, partner bij Clifford Chance Amsterdam, telefoonnummer vandaag 06 55 740 185 of maandag 020 - 5777 111.

05 sep 99 12:22

Deel: ' Advocatenkantoor Clifford Chance neemt Pünder over '