Afas

AFAS Small Business voor windows deze zomer op de markt!

INHOUD

- Inleiding

- Wensen huidige gebruikers

- Waardering accountantskantoren

- MS SQL Server 7.0

- Gebruikerswensen gehonoreerd

- Extra functionaliteit maakt van AFAS Small Business een bijzonder compleet pakket

- De systeemeisen

juli 1999

Inleiding

Het is zover! De Windows-opvolger van AFAS Junior wordt deze zomer op de markt gebracht. Daarbij is rekening gehouden met de wensen van de huidige gebruikers van AFAS Junior. Vorig jaar hebben we namelijk een enquête gehouden onder de gebruikers van AFAS Junior en hun accountants. De uitkomsten van dit onderzoek bevestigden voor een groot deel onze verwachtingen. Hieronder een aantal uitkomsten:

Wensen huidige gebruikers

* corrigeren boekingen na verwerking

* eenvoudig budgetteren

* verlies- en winstrekening kunnen vervaardigen
* integratie met MS Office

Waardering accountantskantoren

waardering gemiddeld een 8
geboden functionaliteit voldoende 92 %

MS SQL Server 7.0

AFAS Small Business is gebaseerd op de nieuwste database van Microsoft: SQL Server 7.0. Deze database kan zowel stand-alone op een PC worden gebruikt als ook in een netwerksituatie (Microsoft NT) worden toegepast. AFAS Small Business wordt voor single-user gebruik uitgeleverd.

Gebruikerswensen gehonoreerd

Door te luisteren naar de wensen van onze huidige gebruikers, hebben wij in AFAS Small Business de mogelijkheid opgenomen om boekingen te corrigeren. Hiermee is de batchverwerking overbodig geworden: controles door de gebruiker kunnen achteraf leiden tot het wijzigen van de oorspronkelijke boeking. Overboekingen en correctieboekingen kunnen hiermee tot het verleden behoren.

* Financieel

* Facturering (module)

* Eenvoudige invoer van mutaties

* Correctiemogelijkheid boekingen achteraf
* Eenvoudig budgetteren

* Elektronische dagafschriften inlezen

* Crediteuren automatisch betalen

* ICT-register

* BTW-aangifte

* Veel standaard overzichten

* Diverse raadpleegoverzichten met koppeling naar MS Office
* Meer dan één boekjaar in een administratie

Reeds doorgeboekte regels kunnen achteraf nog worden aangepast

Verder is voor de koppeling met MS Office niet alleen de MS SQL Server database 7.0 van belang, maar ook een eenvoudige interface naar bijvoorbeeld Excel. Zo kan bijvoorbeeld vanuit het raadplegen van de saldibalans, de uitkomst direct worden overgenomen in een Excel-blad.

De eerste versie van AFAS Small Business zal voornamelijk bedoeld zijn voor nieuwe gebruikers. Binnen enkele maanden zal een versie beschikbaar komen, waarin ook de conversie van AFAS Junior en de koppeling naar het AFAS-pakket bij de accountant zal zijn gerealiseerd.

Vanuit diverse raadpleegschermen kan de informatie direct naar MS Office worden overgenomen

U kunt kiezen voor MS Office of AFAS voor Windows. Door het vakje aan te klikken wordt de vraag hierna niet meer gesteld

De gegevens zijn overgenomen in Excel en kunnen hier verder bewerkt worden

De systeemeisen

Om prettig te kunnen werken binnen deze omgeving - die gebaseerd is op de nieuwste standaards - zijn er uiteraard een aantal eisen die aan de PC moeten worden gesteld:

Hardware; werkstation
Minimum Advies
Pentium II 64 Mb intern geheugen Pentium 300 Mhz of hoger 2 Gb vaste schijf 128 Mb intern geheugen of meer 15" monitor 2 Gb vaste schijf
Resolutie 600x800 17" monitor
Resolutie 600x800

©1996-1999 AFAS Software BV, Philipsstraat 2, Postbus 309, 3830 AJ Leusden, Tel. 033-4341800.

Deel: ' AFAS Small Business voor Windows deze zomer op de markt '