Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt

Agenda AJK-activiteiten

6 december:

* AJF-Lagerhuisdebat over drie thema's, te weten: het landelijk gebied, de rol van agrarische jongeren in plattelandsontwikkeling, en producent - consument. Vertegenwoordigers van 't Fryske Gea, supermarkten, het noordelijk bureau voor toerisme, ABN-Amro, accountantskantoren, de Waddenvereniging, gemeentes, Leefbaar Friesland, Landschapsbeheer Freisland en het AJF-panel gaan met elkaar in debat onder leiding van Klaas Jansma. Plaats: Hotel Goerres, Akkrum. Aanvang: 20.00 uur.

7 december:

* Jaarvergadering HAJK. Thema: Bedrijfsovername; goedkoper kunnen we het niet maken, wel duidelijker. Sprekers: Accountant John Kroes en NAJK-voorzitter Monique Veraart. Plaats: Hotel Schiphol A4, Hoofddorp. Aanvang: 20.00 uur.

7 december:

* Bedrijfsontwikkeling = Investeren in je toekomst; thema-avond georganiseerd door AJK Lelywolde. Plaats: De groene Schuur, Zeewolde. Aanvang: 20.00 uur.

8 december:

* NSV in overleg met NAJK en NMV: de WTO-millenniumronde, de wereldhandel en de Nederlandse landbouw; wat gaat het ons aan?. Met Roel Jongeneel (LUW), Henk Letschert (LTO-Nederland) en Joop de Koeijer (NAV). Plaats: De Kombuis, Swifterbant. Aanvang: 20.00 uur.

9 december:

* 'Tuinen buiten het Westland', thema-avond georganiseerd door de JWLTO over de voor- en nadelen om buiten het Westland een bedrijf te starten. Plaats: De Kandelaar, Naaldwijk. Aanvang: 19.45 uur.

9 december:

* LAJK-biotechavond. Plaats: 't Kaar, Stationstraat 126, Beek. Aanvang: 19.45 uur.

11 december:

* Feest: '20 voor 2000' georganiseerd door Plattelandsjongeren Gelderland en regio Veluwe met o.a. Bob Colour, Medicamento en Enge Buren. Plaats: Kaarten fl. 17,50 (voorverkoop) en fl. 25,- (aan de kassa). Info en voorverkoop: 026 - 442 67 40. Tijd: 20.00
- 1.00 uur.

14 december:

* Emigratie, waarom, hoe, wat kun en mag je verwachten? Avond georganiseerd door AJK Westerkwartier. Plaats: zaal Balk, Zuidhorn. Aanvang: 20.00 uur.

14 december:

* GAJK-biotechavond. Plaats: De Luifel, Dorpsstraat 11, Ruurlo. Aanvang: 19.45 uur.

17 december:

* Laatste BAJK-Biggenbal van deze eeuw met The Mighty Jackals & Fred Lloret. Plaats: Partycentrum Den Boogaard in Moergestel. Kaarten fl. 10,- (voorverkoop)en fl. 15,- (aan de deur). Aanvang: 21.00 uur. Kijk op: https://come.to/biggenbal

21 december:

* Informatie-avond over de NAJK-uitwisselingsreis naar Nicaragua. Plaats: NAJK-kantoor Utrecht. Aanvang: 20.00 uur.

21 december:

* Algemene ledenvergadering van het NAJK over de regionale invulling van de reorganisatie. Plaats: NAJK-kantoor Utrecht. Aanvang: 20.00 uur.

22 december:

* DAJK-biotechavond voor akkerbouwers. Plaats: Hotel Meursinge, Westerbork. Aanvang: 19.45 uur.

31 december:

* Millenniumfeest georganiseerd door Euro-Delta afdelingen Voorne & Putten. Kaarten fl. 25,- alleen in de voorverkoop bij leden van de feestcommissie. Plaats: Tinte, tomatenkwekerij. Tijd: 22.00 uur - tot in de vroege uurtjes.

1 januari:

* Oud- en Nieuwfeest georganiseerd door Jongeren 19NU, afdeling Dronten. Kaarten fl. 10,- voor leden (alleen in de voorverkoop tijdens de vaste clubavonden). Plaats: Cultus Inn, Dronten. Tijd: 0.30 uur - 4.00 uur.

Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt

Deel: ' Agenda AJK-activiteiten '