Doetinchem / Bennekom, 18 januari 2000

AgriWide van start met gratis regionale weersinformatie

De website AgriWide (www.agriwide.nl) is op 13 januari van start gegaan met regionale en agrarisch gerichte weersinformatie. De informatie bestaat uit adviezen en weersverwachtingen in tekst, tabellen en kaarten. De weerpagina's worden 7 dagen per week, 4 x per dag geactualiseerd en zijn gratis toegankelijk.
De weersinformatie op AgriWide is een gezamenlijk product van DLV Meteo en Elsevier bedrijfsinformatie, de uitgever van deze agrarische website.

Naast algemene weersinformatie en de verwachting voor de komende dagen kunnen boeren en tuinders op AgriWide terecht voor specifieke gegevens zoals gewastemperatuur en neerslagsom. Deze kan men op regionaal niveau bekijken. Daarnaast worden er dagelijks adviezen opgenomen gebaseerd op de actuele weerssituatie. De rubriek biedt verder ook nog een overzicht van de maximum en minimum temperatuur, neerslagsom en globale straling van de vorige dag.

Elsevier bedrijfsinformatie heeft AgriWide in maart 1999 gelanceerd. De site richt zich op de land- en tuinbouw in de volle breedte en wordt inhoudelijk ingevuld door de redacties van het Agrarisch Dagblad, Bloemisterij, Boerderij en Groenten en Fruit. AgriWide biedt onder andere rubrieken met nieuws, achtergronden, teelttips, vacatures, verwijzingen naar andere sites in de land- en tuinbouw, aanbod van agrarisch onroerend goed en een elektronische boekenshop.
DLV Meteo, een dochteronderneming van de DLV Adviesgroep nv, richt zich op het bewerken van meteorologische informatie naar de dagelijkse praktijk van onder andere ondernemers in de land- en tuinbouw. Deze informatie wordt verspreid per post, per fax en via internet.

Deel: ' AgriWide van start met gratis regionale weersinformatie '