Persbericht Koninklijke Ahold

Ahold overname Gastronoom afgerond

Zaandam, 6 juli 1999 - Koninklijke Ahold heeft vandaag bekend gemaakt dat de overname van grootverbruik-dienstverlener Gastronoom is afgerond. Met de volledige transactie is een bedrag gemoeid van ongeveer f 325 miljoen.

Gastronoom is een vooraanstaand, landelijk opererende grootverbruik-onderneming met het hoofdkantoor in Almere. Er werken ruim 1.000 mensen. Het bedrijf behaalde in 1998 een omzet van f 778 miljoen. Gastronoom zal worden samengevoegd met Grootverbruik Ahold (GVA) in Ede, wiens voornaamste activiteiten bestaan uit de levering aan institutionele markten, waaronder ziekenhuizen en verpleeghuizen. GVA levert een uitgebreid assortiment voedingsmiddelen en maaltijdcomponenten. Het bedrijf behaalde in 1998 een omzet van f 807 miljoen. Door het samengaan van de twee ondernemingen ontstaat een bedrijf met een omzet van bijna f 1,6 miljard. Het gezamenlijk aantal medewerkers bedraagt circa 1.800.

Deel: ' Ahold overname Gastronoom afgerond '