20 september 1999 075-6595720

Ahold wereldwijde campagne voor
30 miljoen klanten in 4.000 winkels

Twee weken 'WorldChampions' aanbiedingen in 17 landen

Zaandam, 20 september 1999 - Koninklijke Ahold lanceert dit najaar voor het eerst in zijn historie een twee weken durende wereldwijde promotie, gericht op ruim 30 miljoen klanten in 17 landen. Nagenoeg alle 4.000 winkels van Ahold doen mee. De promotie, onder de naam WorldChampions?, loopt gelijktijdig bij bijna alle 32 winkelketens van Ahold in de Verenigde Staten, Nederland, overig Europa, Zuid-Amerika en Azië. Ook de joint venture partners participeren. De actie begint in het weekend van 26 september en duurt twee weken.

Er zijn 15 internationale fabrikanten en meer dan 100 lokale leveranciers bij betrokken. Het is de eerste keer dat een detailhandelsonderneming op zo?n grote schaal een dergelijke promotie organiseert. Het aanbod van ?WorldChampions? omvat zowel food als non-food produkten. Naast artikelen, die wereldwijd in de promotie zijn opgenomen, zullen de winkelketens van Ahold lokale produkten met aanzienlijke kortingen aanbieden, waardoor de campagne eveneens een lokaal karakter heeft.

?Klant profiteert van schaalgrootte voordelen?, zegt Gerard van Breen. ?WorldChampions? past in het streven van Ahold om zijn wereldwijde schaalgrootte te benutten ten gunste van klanten. Ahold heeft een ?global sourcing?-beleid ontwikkeld, dat wordt uitgevoerd onder leiding van directeur Gerard van Breen. ?Het is de eerste keer dat we onze schaalgrootte en wereldwijde aanwezigheid inzetten om op mondiaal niveau gelijktijdig een spectaculaire promotie te voeren?, aldus Van Breen. ?Veel internationale fabrikanten doen hieraan graag mee, omdat deze unieke promotie hun produkten prominent onder de aandacht brengt van zovele potentiële kopers in de wereld. Daarnaast speelt natuurlijk het volume, dat we zo kunnen afnemen, voor hen een grote rol. Onze klanten profiteren, omdat we een groot aantal artikelen tegen zeer scherpe prijzen aanbieden.?

Zoekwoorden:

Deel: ' Ahold wereldwijde campagne voor 30 miljoen klanten '