Ajax neemt deel in nieuwe Antwerpse fusieclub
Antwerpen, donderdag 21 januari 1999.

Naast deelname in Ajax Cape Town, zal Ajax volgend seizoen ook deelnemen in de nieuwe Belgische fusieclub Germinal Beerschot Antwerpen. Dit is donderdagmiddag op een persconferentie in Antwerpen bekend gemaakt.

Volgens penningmeester Arie van Os zal Ajax voor een percentage tussen de 45 en 55 procent eigenaar worden van de nieuwe club die volgend jaar in de Belgische eerste klasse gaat voetballen.

Vorige week had Ajax een wereldprimeur toen bekend werd dat de Amsterdamse club voor 55 procent eigenaar wordt van de fusieclub Seven Stars en Cape Town Spurs in Kaapstad. Onder de naam Ajax Cape Town zal de franchise van Ajax deelnemen in de hoogste klasse in Zuid-Afrika.

De komende maanden zal een financieel onderzoek moeten bepalen voor hoeveel procent Ajax eigenaar wordt van de voetbalfusie tussen Germinal Ekeren en Beerschot. Franky van der Elst, oud-aanvoerder van het Belgisch nationaal elftal, is aangewezen als de nieuwe trainer van Germinal Beerschot Antwerpen.

© 1997, 1999 AFC Ajax NV. Alle rechten voorbehouden / all rights reserved.

Deel: ' Ajax neemt deel in nieuwe Antwerpse fusieclub Antwerpen '