Akamai benoemt WideXS NetAlliance Partner

AMSTERDAM, 20130226 -- WideXS en Akamai zijn een samenwerking aangegaan middels deelname van WideXS aan het Akamai NetAlliance Partner programma. Met deze partnerovereenkomst heeft WideXS haar dienstenportfolio uitgebreid met onder andere de content delivery network en security diensten van Akamai.

Paul Muller, Marketing Director WideXS: “We zijn erg blij met een partnerovereenkomst met een zeer gerenommeerd bedrijf als Akamai.  De diensten van Akamai sluiten perfect aan op het portfolio van WideXS. Security en performance optimalisatie van zowel websites als applicaties zijn belangrijke speerpunten in ons dienstenportfolio.”

Met de website acceleratie diensten van Akamai voorziet WideXS klanten van snellere websites en hogere beschikbaarheid, wat bevorderlijk is voor SEO, optimale eindgebruikerservaring en directe conversieverhoging. De diensten bestaan onder andere uit een geïntegreerde suite van bereikbaarheid, snelheid en optimalisatie technologie met de vereiste intelligentie om real-time een geoptimaliseerde webervaring te realiseren aangepast aan de omstandigheden van iedere individuele website bezoeker.

De security diensten, zoals Kona Site Defender, welke gericht is op het beschermen van websites tegen het groeiende aantal DDoS aanvallen, passen ook perfect bij de focus van WideXS op Internet Security dienstverlening.

Ook Akamai is enthousiast over de samenwerking met WideXS. “We kennen WideXS als een innovatieve hostingprovider die aan de hand van de laatste technologieën de hoogst mogelijke performance in termen van snelheid en beschikbaarheid wil bewerkstelligen voor haar klanten. WideXS is hierdoor de perfecte kandidaat als Akamai NetAlliance Partner.” Aldus Hans Nipshagen, Regional Sales Manager van Akamai. Het Akamai platform is het grootste en meest gebruikte internet platform ter wereld.

Over WideXS
Het in Amsterdam gevestigde WideXS is één van de eerste hostingproviders van Nederland en sinds 1996 actief in de markt. Het bedrijf levert een compleet palet aan producten en diensten voor het internet. Van standaard domeinregistraties en webhosting tot en met geavanceerde maatwerkoplossingen zoals internet security diensten en performance optimalisatie diensten. Meer informatie over WideXS is te vinden op www.widexs.nl.

Over Akamai
Akamai is een leidend cloudplatform dat ondernemingen helpt om veilige, goed presterende gebruikerservaringen te bieden, overal en op elk device. Het Akamai Intelligent Platform vormt de kern van de Akamai-oplossingen en biedt een uitgebreid bereik, gekoppeld met ongeëvenaarde betrouwbaarheid, beveiliging, zichtbaarheid en expertise. Akamai neemt de complexiteit weg van het verbinden van de wereld die mobieler wordt, ondersteunt 24/7 vragen van klanten en stelt ondernemingen in staat om veilig van de cloud gebruik te maken. Meer informatie over hoe Akamai het tempo van innovatie in een ‘hyperconnected’ wereld versnelt, is te vinden op: www.akamai.nl, of blogs.akamai.com.

Deel: ' Akamai benoemt WideXS NetAlliance Partner '