Akamai en netstairs levert hd video uitzending via hexa2

NIJMEGEN, 20090616 -- NetStairs.com, Inc. en dochteronderneming GigSoft BV - Nederlandse IT bedrijf -, leverancier van `intelligent media delivery enabler', en Akamai Technology, de grootste `content delivery network'(CDN) van de wereld, kondigt vandaag aan dat HEXA2's Virtual Town Hall nu in staat is om HD Video uit te zenden via Akamai's krachtige CDN (NASDAQ:AKAM).

Zoals de naam impliceert, is Virtual Town Hall (VTH) een unieke, alles-in-n meeting hal die je moet ervaren. VTH, gebaseerd op cloud computing, is in staat op een gemakkelijke manier gebruikers toegang te verschaffen tot uitzendingen in HD kwaliteit. Gedurende aanvang van elke uitzending, voegt de moderator de Akamai Resource Locator (ARL) toe in de applicatie, waarna de in de applicatie verwerkte flash player de video kan streamen naar de gebruikers.

De moderator hoeft alleen door middel van 'copy paste' Akamai's ARL te plaatsen in de VTH video speler. De toeschouwer/doelgroep kan dan genieten van een hoge kwaliteit uitzending in high definition in hun eigen online presentatie-panel.
Afkomstig van NetStairs/SNL (Social Networking Live) omgeving, levert Hexa2 VTH een veilige en simpel te gebruiken omgeving voor zowel moderators als de gebruikers doelgroep. Door gebruik te maken van Akamai's wereldwijde distributienetwerk, is HEXA2 Virtual Town Hall ideaal voor zowel kleine als grote events en online bijeenkomsten. De combinatie van het Akamai platform en HEXA2 Virtual Town Hall maakt nieuwe interactieve applicaties en gebruik mogelijk, waar de gebruiker centraal staat.

HEXA2 Virtueel Town Hall is inclusief alles-in-n telepresence, VOIP, presentatie panel, HD video uitzending en vier live camera's in een interactief alles-in-n scherm. VTH heeft een `Content Asset Manager', gebruiker registratie en ingebouwde conversie. Bekende bestanden zoals .PDF, .DOC, .XLS, .PPT, .FLV en MP4 worden op dit moment ondersteund in de huidige release. Een moderator kan op een simpele manier zijn bestanden uploaden. De HD content wordt gestreamed via het Akamai platform.

VTH deelnemers hoeven geen ingewikkelde software te downloaden en te installeren, of in te bellen om te luisteren en deel te nemen aan een presentatie. Bovendien is een deelnemer in staat te communiceren met de moderator door op de `permission to speak' button te drukken. Een FIFO gebaseerd wacht systeem stelt de moderator in staat antwoorden te managen bij gelijktijdige vragen uit het publiek. De deelnemer zonder webcam kan via tekst vragen stellen. VTH maakt het mogelijk het publiek op een interactieve manier te zien en te ontmoeten, tijdens de uitzending / presentatie.

HEXA2 VTH is ideaal voor IR (investor relationship), PR bedrijven, corporate communications & Event Planners. Het is ontworpen om de real-time interactieve gebruikers ervaring te verbreden en een nieuw media concept te kunnen leveren aan productie bedrijven, TV studios, show promotors en event planners. HEXA2 maakt op meerdere manieren mogelijk de inkomsten te verhogen door bijvoorbeeld uit te breiden bij live events. Het is een grote toevoeging voor de direct response TV markt, advertenties bedrijven en onderzoekers terwijl het ook een aanvulling is voor verschillende bekende social networking sites door de toegevoegde waarde zoals de 'many-2-many' telepresence ervaring.

HEXA2's VTH heeft geen tot weinig technische support en onderhoud nodig aan de kant van de eindgebruikers. Het is firewall vriendelijk en behoeft geen download. Het is gebaseerd op Content Framework Management (CFM) met ondersteuning van open ID standaarden.

NetStairs.com, Inc.

NetStairs.com, opgericht in maart 2000 als een private onderneming, is de eerste enige echte pioneer in het leveren van intelligente media naar gebruikers via Netstairs IV~8 middleware. Als een soort `Zwitserse mes voor media codecs' verpakt het platform web-based media gehoste oplossingen in combinatie met een online tracking systeem. Gebruikers kunnen een naadloze workflow bouwen in 'CIV~8 media conversion cluster' terwijl de content met behulp van Akamai content delivery netwerk (CDN) voor live en gestreamde media, wordt uitgezonden. In het verleden heeft het bedrijf aan media- en advertentie bedrijven, productie studios, Fortune 1500, tv stations, omroep organisaties, merk eigenaren en telecom bedrijven services geleverd in de vorm van web gedreven oplossingen om via hun online content en een bredere doelgroep inkomsten te genereren.

Sinds 2008 is de focus van NetStairs het bouwen van OEM gebaseerde platforms voor industrie leveranties en online-media-aanbieders. NetStairs biedt een suite van Web 2.0 platformen voor media levering varieerde van creatieve, programmering, en infrastructuur-as-a-Service (IaaS) voor inter en intra communicatie met cloud computing. Gegrondvest op haar kern "Groen" SNL (Social Networking Live) technologie en `live' in 30 seconden (een-op-veel-uitzending) biedt NetStairs klantgericht een scala van op maat platforms met open standaard CMS. Content kan worden beschermd, terwijl mobiele telefoon, PC & IPTV kijkers bereikt worden. NetStairs levert kostenbesparing op voor OEM-financiering en het delen van inkomsten voor zakelijke opportunities voor haar clinten.

Sinds september 2008 maakt GigSoft - Nederlandse IT bedrijf - onderdeel uit van NetStairs.com en levert producten in de BENELUX.

NetStairs biedt bedrijven extra inkomsten aan of door de kosten te snijden door het gebruik van middleware-platform die ondersteuning geeft aan industrie standaarden door het leveren van flexibele, transparante en naadloze media voor iPhone, Nokia, Windows mobile, portable Wi-Fi apparaten, PC , MAC, IPTV en wireless netwerken. De producten van NetStairs worden geleverd als licentie, geleased of verhuurd voor event promotie. Voor meer informatie www.netstairs.com of www.gigsoft.nl

Deel: ' Akamai en netstairs levert hd video uitzending via hexa2 '