Zoeken op merk Algemeen zoeken Zoeken op model Vergelijk de merken

Merkenlijst Dealers Merkenclubs

Persberichten Design Auto & Fiscus Agenda Auto links Mobiliteitsvragen Technisch woordenboek AutoRAI sinds 1899 Nationale Auto Pas Auto Recycling Nederland

Formule 1 WK Rally Races Nationaal Nationale Rallysport AutoSPORT Algemeen Race-scholen

Over AutoRAI.nl Colofon Reactie

Terug naar overzicht Al 300.000 bestellingen voor Peugeot 206 5-3-99. Op 24 februari jongstleden heeft Peugeot de 300.000-ste bestelling voor een Peugeot 206 ontvangen. De auto, die tussen 8 september en half november van het vorige jaar op de verschillende Europese markten leverbaar werd, is daarmee een succes dat zn gelijke binnen de historie van het merk niet kent.

Eigenlijk is de Peugeot 206 meteen vanaf zn introductie uitermate populair. In de maand december stond hij op de West-Europese markt al op een mooie vierde plaats binnen zn segment met een aandeel daarin van 8,3 procent. Ook in Nederland is de 206 uitstekend ontvangen. Sinds zn lancering op 17 september jongstleden, zijn er hier tot en met eind februari in totaal 15.570 orders voor genoteerd en momenteel neemt de auto op de Nederlandse markt zelfs een eerste plaats binnen zn segment in.

Wanneer de 300.000 bestellingen voor de 206 nader bekeken worden, dan valt op dat iets meer dan 55 procent van de klanten voor één van de duurdere uitvoeringen gekozen heeft (XT, XS, Gentry). De verdeling tussen drie- en vijfdeursmodellen is, op Europees niveau bezien, helemaal in balans. In Nederland is de drie-deurs-versie met 62 procent van de bestellingen net even populairder. De 206 XS 1.4 is hier het meest verkocht.

Om de voor dit jaar begrote doelstelling van 500.000 206-verkopen te halen, leggen de fabrieken in Mulhouse en Ryton (Engeland) zich helemaal op Peugeots jongste toe. De gezamenlijke weekproductie zal worden opgevoerd van de huidige 10.000 naar 12.000 stuks halverwege dit jaar. Overigens zal de 206 aan het eind van dit jaar ook in de Sevel-fabriek in het Argentijnse Palomar geproduceerd gaan worden, in afwachting van de start van de productie in Brazilië, waar de bouw van een nieuwe fabriek van PSA Peugeot Citroën momenteel in volle gang is.

Deel: ' Al 300.000 bestellingen voor Peugeot 206 '