Al 35 jaar bijzondere ontmoetingen bij Handjehelpen

Organisatie voor informele zorg viert jubileumfeest in Spoorwegmuseum

UTRECHT, 20141022 -- “Mijn vrijwilliger krijgt een dikke acht” en “Ik tel de uren af tot mijn maatje weer komt”, zomaar een paar kreten van een hulpvrager van Handjehelpen die het belang van zijn vrijwilliger aangeven. Maar ook het doen van dit werk levert bijzondere ontmoetingen op. Handjehelpen zorgt al 35 jaar voor mooie matches tussen kinderen en volwassenen met een beperking en vrijwilligers en stagiaires die hulp bieden in de thuissituatie. Reden om een jubileumfeest te organiseren op 29 oktober in het Spoorwegmuseum in Utrecht. Honderden hulpvragers, vrijwilligers en relaties komen elkaar de hand schudden.

Vrijwilligers en hulpvragers zijn vanaf 14:00 uur welkom in het museum en krijgen bij binnenkomst een goodiebag van Albert Heijn. Zij kunnen op eigen houtje het museum ontdekken. Om 15:30 uur opent directeur Irene Domburg het officiële deel met onder andere een lezing van Skanfonds directeur Henriëtte Hulsebosch. Na Jacob Jan Feenstra van de Raad van Toezicht begint de afsluiting met een borrel.

Handjehelpen speelt  meer en meer een rol in het veranderende sociale domein. Vernieuwende projecten voor alternatieve respijtzorg, zoals nachtvrijwilligers en opvang van dementerenden in kleine kring thuis zijn net opgestart. Ook maakt Handjehelpen steeds vaker deel uit van sociale buurt- en jeugdteams om kennis over de informele zorg over te dragen. Sinds de oprichting in 1979 door ouders met een hulpvraag is Handjehelpen uitgegroeid tot een professionele organisatie met 18 medewerkers. In 2013 werd door meer dan 1200 vrijwilligers en stagiaires ruim 105.000 uur hulp geboden in bijna de hele provincie Utrecht.

jnijeboer@handjehelpen.nl

Deel: ' Al 35 jaar bijzondere ontmoetingen bij Handjehelpen '