Apple Benelux

Think different.

Al meer dan 160.000 Apple iBooks besteld

Bunnik, 2 september 1999 - Apple heeft al meer dan 160.000 bestellingen ontvangen voor de nieuwe iBook, de draagbare computer voor de consumentenmarkt en het onderwijs. De iBook, de "iMac voor onderweg" die op 21 juli tijdens de Macworld Expo is geïntroduceerd, zal vanaf half september verkrijgbaar zijn in de Verenigde Staten en later in het najaar in Europa.

"Wij zijn erg blij met de reacties op de iBook. Apple doet er dan ook alles aan om aan de vraag te kunnen voldoen", aldus Steve Jobs, interim-CEO van Apple.

De iBook is verkrijgbaar voor 4.299 gulden (inclusief BTW) en is voorzien van een batterij die maar liefst zes uur meegaat, een uitstekend 12,1-inch TFT LCD-scherm, een razendsnelle processor* en AirPort, de baanbrekende draadloze LAN-voorziening (local area network) van Apple, waarmee volledig draadloos vanaf de iBook toegang tot het Internet kan worden gekregen. Dit alles is bovendien in een adembenemend ontwerp vervat, dat in twee opvallende kleuren wordt geleverd: bosbesblauw en mandarijnoranje.

AirPort van Apple bestaat uit de AirPort-kaart, die in de nieuwe iBook van Apple past, en het AirPort-basisstation, dat een 56K-modem en een 10BASE-T Ethernet-poort bevat. Hierop kan een telefoonlijn, een kabelmodem, DSL-modem of lokaal netwerk worden aangesloten voor toegang tot het Internet. Het AirPort-basisstation is naar verwachting in oktober leverbaar in de VS.

* Gebaseerd op de ByteMark-processortest, de standaard binnen de computerindustrie.

Websites van Apple:
Voor informatie over Apple Computer: http://www.apple.com Voor informatie over Apple Computer Benelux: http://www.apple.com/nl Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie: http://www.apple.com/pr

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Margriet Schouten
Public Relations Manager Benelux Region
Apple Computer Benelux b.v.
Kosterijland 42, 3981 AJ Bunnik, Nederland
Tel.:+31 (0)30 - 659 39 62
Fax: +31 (0)30 - 659 38 52
E-mail: schouten1@euro.apple.com

Steven Van den Eynde
Outsource, Marketing & Communications
Steenweg naar Alsemberg 912, B-1654 Huizingen, België Tel: +32 (0)2-361-31-20
Fax: + 32 (0)2-361-03-28
E-mail: steven.van.den.eynde@outsource.be

Copyright 1999 Apple Computer, Inc. Alle rechten voorbehouden.

Deel: ' Al meer dan 160.000 Apple iBooks besteld '