Persbericht, Hoorn NH, 13 april 1999

Albert Heijn haalt meer rendement uit spacemanagement

"Wij vinden de Intactix-oplossingen het meest geschikt voor onze behoeften",

zegt Roel Steenkamp, hoofd Spacemanagement bij Albert Heijn, Zaandam. Het optimaliseren van de spacemanagement-software bij Albert Heijn is onlangs door Intactix met succes afgerond. Zonder problemen werkt de nieuwe spacemanagement-software samen met alle omvangrijke gegevensbestanden in Albert Heijn´s Oracle proces-omgeving.

Roel Steenkamp: "Wij keken grondig naar onze vorige processen voor spacemanagement, imaging en merchandising. En wij constateerden dat Intactix onze eisen met de meest doeltreffende oplossingen invulde. De Intactix´ applicaties garanderen ons meer snelheid, accuratesse en productiviteit. Dit aangevuld met visuele effecten geeft ons extra flexibiliteit die we nodig hebben in een bijzonder concurrende retail-branche."

"De implementatie bij Albert Heijn in Zaandam volgt succesvolle implementaties in Ahold’s formules in de Verenigde Staten op. Ook is Euronova, Ahold’s formule in Tsjechie, recent gestart met de implementatie van Intactix software," vervolgt Steenkamp.

"Ons commitment is het leveren en ondersteunen van de meest flexibele en winstgevende oplossingen op het gebied van space- en category-management voor onze gebruikers in de Benelux en de rest van de wereld", zegt Clem Herman, general manager van Intactix b.v. in Hoorn.

"Albert Heijn’s beslissing om onze producten te implementeren is een onmiskenbaar signaal dat wij de juiste koers varen. Onze focus blijft op het ondersteunen van onze klanten met het beste merchandise-gereedschap en advies ter wereld. "

Albert Heijn heeft gekozen voor een drietal software-programma’s: InterCept, voor schappenplanning, InterVision, voor het gebruiken van digitale productfoto’s en InterSpace, het vertalen van oude schappenplannen en data naar de nieuwe schappenplannen.

De software van Intactix

InterCept is een snel en efficiënt spacemanagement-systeem. Werkend onder Windows geeft InterCept zowel de gebruiker op het hoofdkantoor als op de werkvloer een ideaal stuk gereedschap. Perfect voor het verzamelen, beheren, presenteren en analyseren van schappenplannen en data.

InterCept versterkt met InterVision stelt gebruikers in staat schappenplannen te creëren en te presenteren met full-color, digitale, beelden van producten en stellingmateriaal.

InterSpace , de industrie-standaard data-vertaal software, biedt gebruikers de flexibiliteit om schappenplannen uit te wisselen met andere retail-spacemanagement software-pakketen.

InterRange kan in samenwerking met InterCept multi-schappenplannen analyseren en samenstellen en automatisch aanpassingen aanbrengen in reeksen van schappenplannen.

InterRetail is de SAP BAPI-gecertificeerde interface tussen InterCept en SAP R/3 Retail.

Met InterSection kunnen complete winkelvloeren inclusief schappen worden ontworpen, beheerd en geanalyseerd.

Achtergrond Intactix

Opgericht in 1990 is Intactix wereldmarktleider in space- en category-management software en merchandise-oplossingen. Ruim 2600 retailers en fabrikanten gebruiken onze software.

Wereldwijd heeft Intactix 16 vestigingen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Irvine (Texas), Verenigde Staten. Het Europese hoofdkantoor is gelegen in Guildford, Engeland.

Wereldwijde gebruikers, onder andere:

Ahold, Shell, Wal-Mart, K-mart, Sainsbury´s, Esso, Texaco, 3M, Woolworths, Metro/Makro, Colgate Palmolive, Gillette, Kraft, Johnson&Johnson, Procter&Gamble, Mars, Coca-Cola, Heineken, Heinz.

Benelux-gebruikers, onder andere:

Albert Heijn, GB, Sligro, Groenwoudt Groep, Heineken, Kruitvat / Trekpleister, Grolsch, Lego, DynAretail (DA-Drogisten), Kodak, Kimberly-Clark, Formido, Massive, Numico, Schuitema / C1000, Smiths´Food Group, Sitadis, Ubbink, Sitagro, Schadebo, Benckiser, Phillip Morris, R.J. Reynolds, British American Tobacco, Microsoft, OPG, Oral-B, Gillette, Procter & Gamble, Inno, SmithKline Beecham, Nutricia, Kellogg´s, Burgman Heybroek, Boeder, Braun, Nedac Sorbo., Retail Insights.

Meer over Intactix

Intactix internet: www.intactix.com

Voor de Benelux: Intactix b.v. - Nieuwstraat 23, 1621 EA, Hoorn NH

Alexander Reus - Account Manager & PR - e-mail: alexander.reus@intactix.nl

Telefoon: +31 (0)229–282 050, fax: +31 (0)229–210 637

InterCept, InterVision, InterSpace, InterRetail en InterRange zijn gedeponeerde handelsmerken van Intactix International. SAP, R/3 en SAP Retail zijn handelsmerken van SAP AG. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van hun respectieve houders.

Deel: ' Albert Heijn haalt meer rendement uit spacemanagement '