Ingezonden persbericht

Den Haag, 17 september 2001

Albert Heijn werft medewerkers via SMS

SMS'je verlaagt sollicitatiedrempel

Albert Heijn werft de komende weken nieuwe medewerkers via SMS. De winkelketen verspreidt op middelbare scholen 300.000 bekers met een telefoonnummer. Door naar dit nummer te SMS'en tonen jongeren hun interesse in een baan bij Albert Heijn. Deze manier van communiceren verlaagt de sollictiatiedrempel. Albert Heijn voert het project uit in samenwerking met HotSMS.

In week 38 en 39 verspreidt De Beker Media de plastic bekers op middelbare scholen door heel Nederland. Op de opvallende beker staat, in Albert Heijn-blauw, het telefoonnummer (06) 55 10 00 00. Wie interesse heeft in een baan als verkoopmedewerker, kan zijn of haar postcode naar dit nummer SMS' en. Deze postcode wordt gekoppeld aan het dichtstbijzijnde Albert Heijn-filiaal. Dit filiaal neemt telefonisch contact op met de sollicitant en maakt een afspraak voor een persoonlijke kennismaking.

Succesvol
De actie volgt op een andere succesvolle actie, die HotSMS uitvoerde voor Albert Heijn. Vanuit een opt-in database stuurde HotSMS een wervende SMS naar jongeren tussen de 15 en 24, in de omgeving van Amstelveen en Rotterdam. De 600 SMS'jes in Amstelveen resulteerden in 8 nieuwe werknemers, de 3000 SMS'jes in Rotterdam zorgden voor 15 nieuwe medewerkers. Een opt-in database bevat nummers van personen die hebben aangegeven informatie te willen ontvangen. De database van HotSMS bevat ruim 160.000 nummers van jongeren. Gezien het succes van de vorige actie, verwacht Albert Heijn veel SMS'jes na het verspreiden van de bekers.

HotSMS
HotSMS (www.hotsms.com) is een SMS-portaal waar jongeren gratis SMS'jes kunnen versturen en logo's en ringtones kunnen downloaden. De site is momenteel één van de populairste jongerensites van Nederland en trekt zo'n 100.000 bezoekers per dag. Bovendien bouwt en ondersteunt HotSMS Wireless Data Solutions voor bedrijven. Het bedrijf ontwikkelt daarbij bijvoorbeeld SMS-spelen en maakt het versturen van one-to-many SMS'jes mogelijk.

Deel: ' Albert Heijn werft medewerkers via SMS '