Ingezonden persbericht

Alfa & Ariss komt met securew2 client voor beveiliging WLAN

Gebruik van EAP-TTLS mogelijk met standaard IEEE 802.1X Client voor Windows 2000/ XP

HENGELO, 20030214 -- HENGELO--, 14/02/2003-- Alfa & Ariss, pionier in sterk beveiligde authenticatie systemen, introduceert de SecureW2 Client v1.0. Met de Secure W2 Client kunnen Wireless LANs beveiligd worden zonder afbreuk te doen aan de voordelen van een draadloos netwerk. De SecureW2 Client maakt het mogelijk om EAP-TTLS te gebruiken met de standaard IEEE 802.1X Client die momenteel beschikbaar is voor Windows 2000 en XP. Door SecureW2 te gebruiken kunnen gebruikers op een veilige en makkelijke manier een verbinding opbouwen met 802.1X netwerken.

Het IEEE 802.1X protocol (Port based Network Access Control) is in een rap tempo de nieuwe standaard aan het worden in authenticatie voor draadloze en bedrade netwerken. Voor draadloze netwerken maakt 802.1X bijvoorbeeld het gebruik van sessie afhankelijke WEP sleutels mogelijk in plaats van de oude statische WEP sleutels. Technieken als WEP sleutelrotaties geven beheerders de mogelijkheid de WEP sleutel elke 30, 10 of zelfs 5 minuten aan te passen, zonder dat de gebruiker hiervan op de hoogte is. De Client werkt bovendien op alle populaire gebruiker-databases.

"Met de SecureW2 Client zorgen we ervoor dat organisaties en haar gebruikers een perfecte balans vinden tussen de vrijheid van beweging en sterke beveiliging", aldus Arnout Hannink, managing partner van Alfa & Ariss b.v.

Andere voordelen die de SecureW2 Client gebruikers biedt zijn onder andere de gebruiker gebaseerde authenticatie, die het voor beheerders mogelijk maakt om standaard accounting technieken te gebruiken.

Over Alfa & Ariss
Alfa & Ariss is in 1997 opgericht door twee voormalige IBM ingenieurs met een geruime ervaring in het bouwen van sterke beveiligingsoplossingen. Alfa & Ariss heeft als missie: "Het gebruiken van onze expertise in het herdefiniëren van veilige authenticatie oplossingen zodat onze cliënten hun maximale potentieel op een veilige manier kunnen bewerkstelligen." Continue innovatie is vanaf begin af aan Alfa & Ariss' doelstelling geweest zodat haar cliënten en partners kunnen profiteren van haar investeringen in het aangaan van uitdagingen die beveiliging en authenticatie bieden.

Alfa & Ariss gaat een strategische alliantie aan met haar klanten, die eerder cliënten zijn als klanten. Alfa & Ariss gelooft in een langdurige relatie met tevreden cliënten. Hoe langer de relatie duurt, hoe beter we onze cliënten kunnen tonen wat wij ze kunnen bieden en waarom zij het nodig hebben, ook in de toekomst.

Deel: ' Alfa & Ariss komt met securew2 client voor beveiliging WLAN '