Gemeente Stadskanaal

Algemene Muziekschool Zuid-Groningen krijgt kunstwerk

In 1997 is de Algemene Muziekschool Zuid-Groningen verbouwd. In het kader van de 1% regeling is besloten een budget van Fl.15.000,00 beschikbaar te stellen om een nieuw kunstwerk te realiseren. De kunstopdracht staat echter niet op zichzelf. Ook het Theater Geert Teis is verbouwd en krijgt een kunstwerk. In de toekomst zal ook het Stadsplein worden ingericht en van een kunstwerk worden voorzien.

Enige tijd geleden heeft het college besloten de opdracht te geven tot het realiseren van het kunstwerk bij het Theater Geert Teis. De Selectie Advies Commissie voor het kunstwerk bij de muziekschool heeft net als bij het kunstwerk voor het Theater Geert Teis gefungeerd als klankbord voor kunstenares Puck Hummel.

De kunstenares heeft een ontwerp gemaakt dat bestaat uit twee delen: drie zuiltjes en een s-vorm. De twee delen zijn afgeleid van de M van muziek en de S van school. De vormen worden boven de deur bevestigd, zodat de ingang van de muziekschool meer op zal vallen. Op de onderkant van de s-vorm wordt een collage aangebracht met afbeeldingen van musicerende mensen en andere elementen die met muziekbeoefening te maken hebben. Het lampje in de muur verlicht de onderkant van de s-vorm zodat de collage ook
's avonds en bij donker weer goed zichtbaar is. De vormen worden in aluminium uitgevoerd.

De uitvoering van het project zal worden gedaan door XRYPZ kunstbedrijf te Groningen.

Gemeente uitgaven

De Spreekbuis, dit voorlichtingsblad, verschijnt maandelijks als middenkatern in het blad "Stadsjournaal".

Gemeentegids verkrijgbaar in het Publieksbureau van het gemeentehuis en bij het Bureau Voorlichting.

Stadsplattegrond verkrijgbaar in het Publieksbureau van het gemeentehuis en bij het Bureau Voorlichting.

Zoekwoorden:

Deel: ' Algemene Muziekschool Zuid-Groningen krijgt kunstwerk '