Alle hens aan dek! ANNONU events nieuwe promotor voor CruiseReizen

- Cruisen vanuit Nederland nog een onbekende manier van Reizen
- Amsterdam verdient tussen de 350.000 en 600.000 euro bij elk aangemeerd cruiseschip

Passenger Terminal Amsterdam, 20130823 -- De organisatie (ANNONU events) van het TRAVEVENT CruiseReizen (www.travevent-cruisereizen.nl) gaat voor een groei aan passagiers middels haar aangekondigde grootste TRAVEVENT - CruiseReizen in de Passenger Terminal in Amsterdam. Samen met de CLIA (de Wereldwijde promotor voor cruisereizen) wordt op 24, 25 en 26 oktober dit grote cruise reizen evenement georganiseerd. Tijdens het evenement zullen 16 rederijen en rond de 17 touroperators vertegenwoordigd zijn.

Dit driedaags evenement zal 2 keer per jaar worden georganiseerd in de Passenger Terminal Amsterdam om de cruisesector nog groter en bekender te maken en de groei van 12% van 2012 te overschrijven. In overleg met de CLIA zal ANNONU events in 2014 ook zijn vaarwater verbreden naar België.

Het Havenbedrijf Amsterdam heeft de groeicijfers van de cruise-aanlopen in de havens van Amsterdam en IJmuiden bekendgemaakt. In 2013 zullen in totaal 182 (143 Amsterdam, 39 IJmuiden) zeecruiseschepen de Amsterdamse havenregio bezoeken, met naar schatting ruim 350.000 passagiers. Komend jaar worden er 192 (150 Amsterdam, 42 IJmuiden) cruiseschepen verwacht. De cruise branche is de afgelopen jaren behoorlijk gegroeid, zo was er in 2010 nog sprake van in totaal 102 cruiseschepen (91 Amsterdam, 11 IJmuiden).

De havens van IJmuiden en Amsterdam zijn populaire cruisehavens vanwege hun ligging ten opzichte van Schiphol, de bereikbaarheid van de toeristische voorzieningen en de moderne terminals van de Passenger Terminal Amsterdam en de Felison Terminal in IJmuiden. De cruisesector is goed voor naar schatting 90 miljoen euro omzet in de Amsterdamse regio. Elk aangelegd schip staat gemiddeld voor een omzet tussen de 350.000 en 600.000 euro. Daar vallen de werkzaamheden van de nautische dienstverleners onder en de omzet van bestedingen van passagiers en bemanning in de regio. De sector staat voor ruim 1100 banen.

Tijdens dit driedaags evenement kunnen bezoekers direct hun cruise reis boeken!

Meer informatie:
Contactpersoon: Rene Kok (0625346455)
www.travevent-cruisereizen.nl
Dorpstraat 29