EMC en KPMG vormen alliantie op het gebied van geavanceerde informatie-infrastructuren

Aanbieder van intelligente, bedrijfsbrede opslagsystemen en toonaangevende professionele dienstverleningsorganisatie breiden bestaande samenwerking uit

Nieuwegein, 3 juni 1999 - EMC Corporation, toonaangevend leverancier van software en diensten voor bedrijfsbrede informatie-opslag, en KPMG LLP, een toonaangevend bedrijf in de professionele dienstverlening, maken bekend dat zij een nieuwe overeenkomst hebben ondertekend om bedrijfsbrede oplossingen voor hun klanten te ontwikkelen, plannen, ontwerpen en leveren.

EMC en KPMG werken al verscheidene jaren samen en met deze overeenkomst willen zij het bereik van hun gezamenlijke activiteiten verder uitbreiden.

In het kader van de alliantie zullen KPMG en EMC op de volgende punten samenwerken:

* KPMG's consulting group zal haar dienstverlening op het gebied van bedrijfsbrede infrastructuur uitbreiden met de opslagarchitectuur van EMC en samenwerken met EMC's Professional Services-organisatie om de krachtige EMC-oplossingen op het gebied van gegevensopslag beschikbaar te maken voor KPMG-klanten;

* Beide ondernemingen zullen gebruikmaken van de Professional Services-methodologie van EMC;

* De twee ondernemingen zullen gezamenlijk nieuwe zakelijke kansen identificeren en hiervoor oplossingen aanbieden. Tevens zullen ze een Enterprise Storage Solutions Center creëren ter ondersteuning van deze gezamenlijke inspanningen.

EMC zal haar systemen en software blijven leveren, installeren en onderhouden in samenwerking met KPMG.

Ross Curtis, verantwoordelijk partner bij KPMG Business Development en tevens de projectleider die het opstellen van de alliantie met EMC heeft begeleid, stelt dat de explosieve groei van informatieopslag, e-commerce en convergerende technologie er toe leiden dat IT-managers steeds geavanceerder en schaalbaarder opslagoplossingen moeten inzetten om de integriteit van hun data te waarborgen. "Door onze kerntaken, zoals de consultancy, te combineren met de schaalbare informatie-infrastructuren van EMC, kunnen we onze klanten in alle sectoren uitgebreide IT-ondersteuning en een optimale zakelijke dienstverlening aanbieden. Door onze klanten te helpen bij hun migratie naar volledig open netwerkomgevingen, kan deze alliantie met EMC voor onze klanten dienen als basis voor een technologische voorsprong op hun concurrenten."
Robert Dutkowsky, EMC's Executive Vice President of Markets and Channels, voegt daar aan toe: "Bedrijfsbrede opslag is inmiddels uitgegroeid tot een onmisbare technologie in de informatie-infrastructuur van organisaties, zeker wanneer zij gebruik maken van applicaties zoals e-commerce en Enterprise Resource Planning (ERP). Organisaties wenden zich tot bedrijven zoals KPMG voor complete implementaties, die alle componenten van hun IT-infrastructuur omvatten, inclusief de gegevensopslag. Door deze samenwerking met KPMG kan EMC haar klanten op een nieuwe manier helpen bij het implementeren van de beste oplossingen voor hun zakelijke behoeften."

Over KPMG
KPMG LLP is de Amerikaanse vestiging van KPMG International. In de Verenigde Staten leveren KPMG-partners en professionals een brede reeks van diensten op het gebied van accountancy, belasting en consultancy. Als informatiedienstverlener levert KPMG begrijpelijke zakelijke adviezen, waarmee klanten een heldere analyse kunnen maken van hun organisaties, het niveau van hun dienstverlening kunnen optimaliseren, omzetgroei kunnen bereiken en de aandeelhouderswaarde kunnen verhogen. Bij de vestigingen van KPMG International werken meer dan 6.700 partners en 92.000 professionals in 157 landen. Meer informatie over KPMG Consulting is te vinden op http://www.kpmgconsulting.com of via de algemene website .

EMC
EMC Corporation, gevestigd in Hopkinton, de Verenigde Staten, is naast IBM de grootste producent van intelligente 'disk storage' systemen voor opslag en opvragen van informatie. Het aanbod bestaat op dit moment uit de Symmetrix-serie voor mainframes van IBM, Bull, Siemens en Unisys en open systemen. Daarnaast levert EMC belangrijke softwareoplossingen voor data sharing, netwerk file services, remote mirroring en enterprise storage en back-up. EMC staat genoteerd op de New York Stock Exchange (NYSE) en beschikt over eigen vestigingen in de meeste landen, waaronder EMC Computer Systems (Benelux) B.V. in Nieuwegein. EMC behaalde over het boekjaar 1998 een omzet van $3,97 miljard en een winst van $ 793 miljoen. Informatie over EMC en haar producten is beschikbaar op het World Wide Web op .

Deel: ' Alliantie EMC en KPMG voor informatie-infrastructuren '