Alpinvest

Naarden, 6 maart 2000

Alpinvest koopt 50% van Agrostar

Alpinvest heeft een investor buy-in gerealiseerd bij Agrostar NV, een grote verwerker van agrarische producten met vestigingen in Nederland, Polen en de Verenigde Staten. Alpinvest heeft door de transactie een belang van bijna 50% in de onderneming verworven. De resterende aandelen zijn in handen van management en de bestaande aandeelhouders.

Agrostar heeft met een omzet van circa EUR 200 miljoen een leidende positie op de Europese markt voor verwerking van uien, champignons en andere hoogwaardige groenten zoals asperges. Groepsmaatschappijen zijn o.a. Holco, Scelta, Champi-Mer en Triumfus Onion Products.

Tegelijk met de investor buy-in is een nieuwe groepsstructuur ingevoerd. Daarmee is een bedrijfsvorm gecreëerd waarmee Agrostar door autonome groei en acquisities haar positie in de Europese markt verder kan versterken. Het bedrijf is goed winstgevend en heeft uitstekende vooruitzichten. Op dit moment werken totaal circa 400 mensen bij de onderneming.

Deel: ' Alpinvest koopt 50% van Agrostar '