Hoofd Bedrijfschap Ambachten

Ambachten en consumententrends thema van verkort Jaarverslag 2001

Wat is grilliger dan de consument en zijn bestedingspatroon? En wat kan de ambachtelijke ondernemer daarmee aan? Het verkorte HBA-jaarverslag 2001 gaat in op de trends in consumentengedrag en de mogelijkheden die het biedt voor ambachtelijke ondernemers.

Behalve een dubbel-interview met de inmiddels aangetreden nieuwe algemeen secretaris drs. J.W. Nelson en zijn voorganger mr. P.A. Bakker, worden het tweede hoofdstuk de consumententrends in zijn algemeenheid toegelicht. Daarbij gaat het om gemak, ethisch gekleurd verwachtingspatroon, hedonisme, beleving, individualisme, ICT, groeiend gezondheidsbewustzijn en authenticiteit. Daarnaast geeft trendwatcher Carl Rohde zijn visie op de jongerentrends, waarmee de ambachten de komende jaren hun voordeel kunnen doen. Vervolgens komen 6 ondernemers aan het woord die ieder op hun manier inspelen op bovenstaande trends en ontwikkelingen. Het zijn achtereenvolgens een rijwielspecialist, een (banket-)bakker, een gecombineerde kap-/schoonheidssalon, slager, pianotechnicus en rietdekker.
Uiteraard wordt ook financiële verantwoording afgelegd over het afgelopen boekjaar, een overzicht gegeven van de samenstelling van het bestuur en een lijst met HBA-publicaties.

Het verkorte jaarverslag is - gratis - aan te vragen bij het Informatiecentrum van het HBA: telefonisch 070 3371111, per fax 070 3863439 of per e-mail hba@hba.nl.

NB: Het - uitgebreide - ambtelijk jaarverslag 2001 is in voorbereiding en zal in een later stadium worden uitgebracht.
---

Deel: ' Ambachten en consumententrends thema van verkort Jaarverslag 2001 '




Lees ook