AMD introduceert AMD-K6-2-processoren met 3Dnow!-technologie voor notebooks

SUNNYVALE, Californie, 19 januari 1999 - AMD heeft haar reeks processoren uitgebreid met Mobile AMD-K6-2-processoren voor notebookcomputers. Met een topsnelheid van 333 Mhz zijn dit de snelste processoren voor mobiele computers. De Mobile AMD-K6-2, die ook in versies met kloksnelheden van 300 en 266 MHz beschikbaar is, is de eerste PC-processor voor notebookcomputers die gebruik maakt van AMD's innovatieve 3Dnow!-technologie. Hierdoor kunnen nu ook mobiele computergebruikers beschikken over excellente 3D graphics en superieure visuele weergave.

De Mobile AMD-K6-2-processor ondersteunt zowel de bestaande, goedkope Socket 7 notebook ontwerpen, als het Super7-platform, dat geavanceerde

opties biedt, zoals de zeer snelle 100-Mhz frontside bus en AGP-graphics. Ondersteuning voor de mobiele Super7-chipset is beschikbaar bij toonaangevende leveranciers, waaronder Ali en VIA.

"Met de introductie van de Mobile AMD-K6-2-processorreeks blijft AMD nieuwe standaarden zetten voor betaalbare verwerkingskracht van PC-processoren", aldus S.Atiq Raza, co-chief operating officer en chief technical officer bij AMD. "De Mobile AMD-K6-2 bouwt voort op het succes dat we in 1998 in de notebookmarkt hebben geboekt met de oorspronkelijke Mobile AMD K6 en biedt een aantal noviteiten voor de notebook-PC. Voorbeelden daarvan zijn de

ondersteuning van een 100-Mhz frontside bus en onze innovatieve 3Dnow!-technologie."

Toshiba, 's werelds grootste notebook-producent, heeft inmiddels de Satellite 2520 aangekondigd. Deze notebook is gebaseerd op de Mobile AMD-K6-2-processor, heeft 64 MB RAM, een 12,1 inch active matrix-scherm, een 4,3 gigabyte harddisk en een 24x CD-Romdrive. Dit systeem is inmiddels in de retailkanalen in Japan verkrijgbaar.

Over de Mobile AMD-K6-2-processoren De Mobile AMD-K6-2-processoren werken met een basisvoltage van 1,8 Volt en verbruiken voor doorsnee toepassingen minder dan 8 watt. Dit maakt het de notebookproducent mogelijk om systemen te bouwen die langer werken op een set batterijen, kleinere behuizing behoeven, maar desondanks een hoge verwerkingssnelheid bieden. AMD's nieuwe mobiele processoren zijn beschikbaar in Socket 7-compatibele, 321-pi ceramische PGA-behuizing, of in BGA-behuizing voor kleinere systemen. Alle AMD-K6-2-processoren bieden geavanceerde, zesde-generatie verwerkingsmogelijkheden gericht op de veelgebruikte Windows-toepassingen.

Over AMD AMD is een wereldwijde producent van geintegreerde circuits voor computers en communicatieapparatuur. Het bedrijf produceert microprocessors, Flash-geheugens, programmable logic devices en circuits voor telecommunicatie-en netwerktoepassingen. AMD is opgericht in 1969 en behaalde in 1997 een omzet van 2,4 miljard dollar. AMD's hoofdkantoor is gevestigd in Sunnyvale, Californie. Voor meer informatie kan men terecht op de website: www.amd.com. Men kan ook bellen met de technische hotline: 00 44-1276-803299 of een e-mail sturen aan: euro.tech@amd.com.

Voor de redactie: PBA Benelux, Anne Breimer, tel: (+31) 70 - 358 93 78 of email: anne@berg-kleijn.nl

Met vriendelijke groet/best regards,

Meijke Vendel Jos van den Berg/Arie Kleijn Communicatie C.V. P.O. Box 82174, 2508 ED Den Haag, The Netherlands tel: (+31) 70 - 351 24 64 fax: (+31) 70 - 355 00 60

Deel: ' AMD introduceert AMD-K6-2-processoren voor notebooks '