AMD introduceert het AMD EasyNow!-platformontwerp

PC's, gebaseerd op het AMD EasyNow!-platformontwerp, verschijnen deze maand op de markt

Sunnyvale, Californie (Verenigde Staten), 23 november 1999 - AMD heeft bijzonderheden bekendgemaakt over een nieuwe 'blauwdruk' van volledig uitgeruste PC's, die het PC-gebruik aantrekkelijker en populairder moet maken: het 'AMD EasyNow!-platformontwerp'. Het initiatief van AMD heeft de bedoeling gemakkelijker te installeren en uit te breiden PC's op de markt te laten verschijnen. AMD EasyNow! houdt bovendien een nieuwe en attractieve PC-behuizing in.

Het AMD EasyNow!-platformontwerp is het eerste computer-platform op de markt, dat volledig voldoet aan de hardware-richtlijnen van het in brede kring ondersteunde Easy PC-initiatief. Dit initiatief specificeert vereenvoudigde opstartprocedures, een vermindering van het aantal connectoren en het uitbrengen van nieuwe, verbeterde technologiestandaards. De eerste systemen op basis van AMD EasyNow! zullen naar verwachting later deze maand op de markt verschijnen. PC's met AMD EasyNow!-technologie zullen vooral de prijs/kwaliteitsbewuste koper aanspreken, die uit is op gebruiksgemak, een aantrekkelijke vormgeving en de mogelijkheid de populairste Microsoft Windows-applicaties toe te passen. Dit zal het aantal PC-gebruikers kunnen laten toenemen.

De voordelen voor de gebruiker
Systemen, gebaseerd op het AMD EasyNow!-platformontwerp, nemen een belangrijke drempel weg, waarvoor vele potentiele gebruikers nu nog terugdeinzen. Tal van mogelijke problemen voor beginnende en onervaren computergebruikers worden namelijk door EasyNow! uitgesloten:

Makkelijke installatie
PC's, gebaseerd op AMD EasyNow!, zijn veel makkelijker in gebruik te nemen door de toepassing van de Universal Serial Bus (USB), het interface dat snel aan populariteit wint. Op de USB-connectoren kunnen diverse randapparaten aangesloten worden: toetsenbord, muis, printer, scanner, joystick enz. Vroeger waren voor deze apparaten verschillende connectoren nodig. Met het USB-interface wordt het aantal verschillende connectoren op een normale PC teruggebracht van negen naar vijf. Het aansluiten vereist op deze manier geen speciale technische bekwaamheid of bijzonder gereedschap meer. Ook uitbreidingen met nieuwe externe apparaten zijn gemakkelijker uit te voeren, zonder dat de behuizing daarvoor geopend behoeft te worden.

Makkelijk gebruik
AMD heeft met BIOS-leveranciers en Microsoft samengewerkt om PC's makkelijker in het gebruik te maken. Zo biedt AMD EasyNow! de mogelijkheid van 'Instant On'. Deze techniek zorgt ervoor dat de starttijd van de PC verkort wordt en dat de verwarrende openingsschermen voordat Windows geladen wordt, achterwege blijven. Een ander voordeel van AMD EasyNow! is het gebruik van geavanceerd energiebeheer; een PC kan bijvoorbeeld vanuit de slaapstand binnen 10 tot 15 seconden weer volledig operationeel zijn.

De eerste systemen op basis van het AMD EasyNow!-platformontwerp zijn ontwikkeld rond de AMD-K6-2 en AMD-K6-III, beproefde processoren, die compatibiliteit bieden en zeer goede prestaties. Die komen onder meer tot uiting in de bekroonde AMD 3DNow!-technologie en de ondersteuning van een snel 100MHz bus-interface. Met standaard-technologie, zoals een 56k V90-modem, Home Phoneline Networking (Home PNA) en Ethernet, kunnen met elkaar verbonden en op AMD EasyNow! gebaseerde PC's makkelijk bestanden en randapparaten delen en snelle toegang verkrijgen tot Internet.

Ook visueel onderscheiden de PC's volgens het AMD EasyNow! platformontwerp zich van de gangbare vormgeving. De behuizing van deze PC's is stijlvol en neemt aanzienlijk minder ruimte in op het bureau. Dit is mede het gevolg van de extern uitgevoerde voedingsadapter. Bijkomend voordeel daarvan is de geringere warmte-ontwikkeling van de PC en de geruisvrijheid. Afbeeldingen van een PC, gebaseerd op AMD EasyNow!, zijn te bekijken op en te downloaden van de website www.amd.com/logos/index.html.

Verkrijgbaarheid
Iedere PC-leverancier die het AMD EasyNow! Platform-ontwerp met een AMD-processor wil toepassen heeft recht op een rechtenvrije licentie op het ontwerp. Een aantal partners heeft al een licentie genomen, zoals Cybermax, Pionex, de Biostar Group, Dixon's, Softsell, Tecnodiffusione, Proton, Gentry, Sofmap, Leo Systems en Education to Home.

AMD
AMD (Advanced Micro Devices) is wereldwijd leverancier van geintegreerde elektronische schakelingen voor computers, netwerk- en communicatie-apparatuur. AMD produceert microprocessoren, flash-geheugens, programmeerbare logische schakelingen en producten voor communicatie- en netwerktoepassingen. De onderneming is opgericht in 1969 en gevestigd in Sunnyvale, Californie (Verenigde Staten). In 1998 behaalde AMD een omzet van meer dan $2,5 miljard.

Voor meer informatie kan men terecht op de website: www.amd.com. Men kan ook bellen met de technische hotline: 00 44-1276-803299 of een e-mail sturen aan: euro.tech@amd.com.

Voor de redactie:
PBA Benelux, Chantal de Haas, tel: (+31) 70 - 358 93 78 of email: chantal@berg-kleijn.nl
Nadere informatie over en meer persberichten van AMD zijn te vinden op https://www.amd.com/news.html.

Deel: ' AMD introduceert EasyNow!-platformontwerp '