Persbericht

Amdahl Global Solutions lanceert Server Consolidation Services, voor gestroomlijnde bedrijfsoperaties

De Service consolideert System/390®-, UNIX®- of Windows NT®-serveromgevingen, wat resulteert in meer operationele efficiëntie en minder IT-kosten.

Utrecht, september 1999 - Amdahl Global Solutions, een afdeling van Amdahl Corporation, introduceert zijn Server Consolidation Service. De Service biedt advies aan, programmabeheer en technische knowhow om bedrijven te helpen hun serverinfrastructuur en werklast te consolideren en zo over te stappen op een nieuwe, eenvoudigere IT-omgeving die makkelijker te beheren is. Zodoende wordt het mogelijk om de operaties vlotter te doen verlopen en de algemene werklast doeltreffender aan te pakken met minder bedrijfsmiddelen.

De service is een belangrijk element van de Enterprise Integration Practice en is gebaseerd op een methodologie die al lang niets meer hoeft te bewijzen: deze omvat de evaluatie van de infrastructuur en operaties, het uitwerken van een planning en architectuur, de implementatie van de werklastmigratie en serverconsolidering en tenslotte een beoordeling na de consolidering. De Server Consolidation Service van Amdahl levert de klant dan ook een efficiënter centraal beheer op, hogere RAS-niveaus (Reliability, Availability en Serviceability) en minder IT-kosten.

De Server Consolidation Service biedt kant-en-klare technologische en bedrijfsoplossingen, gebaseerd op vaste waarden van computercentra, best practices, toonaangevende technologische ontwikkelingen, beproefde methodologische benaderingen en hulpmiddelen en de nodige ervaring. Zo wordt ingespeeld op alle mogelijke eisen om een efficiënte IT-infrastructuur te kunnen verwezenlijken.

Amdahl Corporation, dat als leverancier van IT-producten en -oplossingen wereldwijd een leidersrol vervult, startte op 1 april 1999 de nieuwe divisie Amdahl Global Solutions (Amdahl GS).
Amdahl GS gaat zijn onovertroffen expertise op het vlak van de drie voornaamste architecturen (NT* , UNIX* and System/390* ) aanwenden om infrastructurele diensten en oplossingen te ontwikkelen die het rendement van zijn klanten zullen verhogen en die tegelijkertijd hun risico's reduceren bij de migratie naar een flexibele, zich aanpassende IT-infrastructuur die in staat is om snel te reageren op nieuwe uitdagingen en mogelijkheden in de markt. Deze infrastructuren worden gebouwd op basis van de specifieke eisen die de klant stelt op het vlak van Availability (minimale downtime), Scalability (uitbreidbaarheid) en Enterprise Integration (integratie van bedrijfsprocessen). Ter ondersteuning van dit aanbod heeft Amdahl GS een heldere en complementaire markt- en distributiestrategie ontwikkeld.

Als volledige dochteronderneming van Fujitsu zal Amdahl GS maximaal gebruikmaken van de R&D-faciliteiten van Fujitsu, het op een na grootste computerbedrijf ter wereld. Deze eigen productontwikkeling zal worden gekoppeld aan bijkomende technologische input die voortspruit uit strategische samenwerkingsverbanden met toonaangevende spelers in de IT-wereld. Ook zal Amdahl GS investeren in de ontwikkeling van kennis- en expertiseplatforms, waarbij de nadruk komt te liggen op de disciplines bedrijfsintegratie, continu systeembeheer en klantenservice.

Voor meer informatie, neem contact op met:
Amdahl Global Solutions                                          Creative Strategies NV (PR agency)
Wim Geeratz                                                           Benita Dreesen
Weg der Verenigde Naties 1                                    Streekbaan 196
3527 KT Utrecht                                                     B-1800 Vilvoorde
Tel.: +31-30/290.62.22                                           Tel: +32-2/267.41.60
E-mail:wim_geeratz@amdahl.com                              benita@creative-strategies.be

Deel: ' Amdahl lanceert Server Consolidation Services '