Amdahl-servers overtreffen alle verwachtingen

De Millennium servers 2000C en 2000E van Amdahl leveren betere prestaties dan eerder aangekondigd

Utrecht, April 2000 -- Amdahl Corporation maakt bekend dat haar Millennium 2000C en 2000E servers, die bij klanten geïnstalleerd zijn, betere prestaties leveren en een grotere verwerkingscapaciteit blijken te hebben dan in de oorspronkelijke aankondiging werd vermeld. De reeks Millennium 2000C/2000E bestaat uit IBM System/390-compatible CMOS-servers en is onder andere in gebruik genomen door Volkswagen en debis in Duitsland en Primark in het Verenigd Koninkrijk. Metingen hebben uitgewezen dat de prestaties en verwerkingscapaciteit van de 2000C zo'n 10% hoger liggen dan de aanvankelijke specificatie aangaven; bij de 2000E ligt het niveau ca. 2,5% hoger. Daarmee zijn het de best presterende CMOS-systemen op de markt en dat voor een zeer concurrerende prijs.

Amdahl heeft drie nieuwe modellen aan de 2000-reeks toegevoegd, waardoor de keuze aan System/390-compatible modellen de grootste van dit moment is. Een onderneming kan een server kiezen die overeenkomt met de bestaande applicatiebehoeften; maar opwaardering en uitbreiding is te allen tijde mogelijk en eenvoudig te verwezenlijken. Investeringen behouden daarmee hun waarde. Amdahl levert bij de 2000-serie de Multiple Server Feature (MSF), software om de licentiekosten van programmatuur te minimaliseren.

Tegen het eind van 2000 zal Amdahl twee nieuwe modellen Millennium 2000 Series introduceren, die naar verwachting ten minste 25% betere prestaties zullen leveren dan de modellen 2000C en 2000E.

Millennium-servers en Amdahl
Meer informatie over de Millennium-servers is te vinden op www.amdahl.com/doc/products/compatible/Millennium/Millennium.html Over Amdahl is meer informatie te raadplegen op:
www.amdahl.com/about/abtamh.htm

Voor de aanschaf van een Millennium-server is een speciale website geopend:
Voor meer informatie, neem contact op met:
Amdahl Global Solutions Creative Strategies NV
(PR agency)