PERSBERICHT t.a.v. persbericht@nieuwsbank.nl

NedStat passeert magische grens
AMERIKAAN INSTALLEERT 500.000-STE NEDSTAT BASIC-TELLER

DIEMEN, dinsdag 1 februari - NedStat is een magische grens gepasseerd: de Amerikaan Ron Zukoski heeft vorige week vrijdag de 500.000-ste NedStat Basic-teller op zijn homepage gezet. Met meer dan een half miljoen gebruikers levert NedStat een van de meest verspreide Nederlandse internet-diensten ter wereld.

Met behulp van NedStat Basic kan informatie worden opgevraagd over het bezoek aan homepages. De NedStat Basic-teller, herkenbaar aan het lichtblauwe icoontje met het grafiekje, werd in juli 1996 geïntroduceerd. Aan het eind van dat jaar telde NedStat 14.000 gebruikers, voornamelijk in Nederland.

De allereerste NedStat Basic-teller plaatste Michiel Berger - bedenker en mede-oprichter van het bedrijf NedStat - op zijn eigen homepage. Een maand na de installatie, registreerde die teller 400
pageviews per dag. Tegenwoordig registreren de NedStat computers dagelijks ruim 15 miljoen websitebezoeken.

NedStat is inmiddels uitgegroeid tot een onderneming met 40 medewerkers op het hoofdkantoor in Diemen en zes op het NedStat-kantoor in New York. In de komende maanden opent NedStat
verkoopkantoren in vijf Europese landen. Het aantal producten en services werd uitgebreid met NedStat Pro voor het midden- en kleinbedrijf en SiteStat voor omvangrijke en drukbezochte websites.
Volgende maand introduceert NedStat een nieuw product: het banner-managementpakket AdWork.

Dat de 500.000-ste NedStat Basic-teller door een Amerikaan werd geïnstalleerd, is niet verbazingwekkend: het aantal gebruikers van NedStat Basic is in de Verenigde Staten inmiddels hoger dan in Nederland. De URL van de homepage van Zukoski is: http://www.angelfire.com/nm/skirz/. Hij krijgt van NedStat een MP3-speler als aandenken. Dat geldt trouwens ook voor Maurice Dijkstra (Nederland) en Robert Lundgren (Zweden). Zij zetten respectievelijk teller nummer 499.999 en teller nummer 500.001 op hun homepage.

Alle andere NedStat Basic-gebruikers kunnen ter gelegenheid van de 500.000-ste teller ook in het bezit komen van een portable MP3-speler. Speciaal voor hen heeft NedStat een aantrekkelijke aanbieding geregeld.

NedStat verwacht overigens een forse groei van het aantal Basic-gebruikers. Elke dag worden er ten minste 1000 nieuwe tellers aangemaakt. Het streven is erop gericht om eind dit jaar wereldwijd
ten minste een miljoen gebruikers te hebben.

Deel: ' Amerikaan zet 500.000ste NedStat Basic-teller op homepage '