Gemeente Amersfoort

december 1999

Amersfoorts nieuwe burgemeester: mevrouw. A. van Vliet-Kuiper

Mevrouw A. van Vliet-Kuiper wordt de nieuwe burgemeester van Amersfoort. Mevrouw van Vliet is momenteel werkzaam als dijkgraaf bij het Waterschap Veluwe. Zij volgt A. Brouwer op die op 1 juli burgemeester werd van Utrecht. Tijdens een buitengewone raadsvergadering op 3 januari zal mevrouw Van Vliet worden geïnstalleerd. Aansluitend is de nieuwjaarsreceptie waar er gelegenheid is om kennis te maken.

Mevrouw Van Vliet begon na haar studie Sociale Geografie/Planologie als onderzoeker bij de Stedenbouwkundige dienst van Apeldoorn. Vanaf 1982 was ze fractie-assistent voor D66. In 1989 werd ze raadslid in Apeldoorn voor deze fractie. Van 1987 tot 1990 was ze heemraad voor het Waterschap Oost Veluwe; in 1990 werd ze er watergraaf. Vanaf 1997 is ze dijkgraaf voor het Waterschap Veluwe. Naast haar werk is ze onder andere voorzitter van de Monumentencommissie van Apeldoorn, lid van de raad voor Verkeer en Waterstaat, lid van het Proviciaal Milieu Overleg, commissaris van Waterbedrijf Gelderland en voorzitter van de Provinciale Adviescommissie Beeldende Kunst Gelderland. Volgende week leest u in Stadsberichten een interview met onze aanstaande burgermeester.

Deel: ' Amersfoorts nieuwe burgemeester mevrouw A. van Vliet-Kuiper '