Amsterdam Winner Show 2012 de grootste, hondententoonstelling

Amsterdam Winner Show 2012 de grootste, meest kleurrijke hondententoonstelling van Nederland in de Amsterdam RAI!

MAASSLUIS, 20121119 -- Op zaterdag 24 en zondag 25 november a.s. organiseert de Koninklijke Nederlandse Kennelclub Cynophilia voor de 123ste keer de Internationale Winner honden tentoonstelling, de grootste hondententoonstelling van Nederland in de Amsterdam RAI. Dit jaar zijn er weer duizenden honden uit heel Europa ingeschreven voor dit mooie evenement. Tijdens deze show, het laatste weekend van november zijn er blijvende titels te winnen. Elke beste reu en teef en jeugdteef en jeugdreu kunnen de titels winnen, te weten: Winner, Winnares, Jeugdwinner, Jeugdwinnares, Veteranen Winner en Veteranen Winnares 2012.

Tentoonstellingen van deze omvang kunnen niet georganiseerd worden zonder partners. De hoofdsponsor voor de Amsterdam Winner 2012 is Eukanuba, fabrikant van hoogwaardige hondenvoeding die de gezond­heid van honden bevordert. Tevens zijn de partners: NDG, Proteq Dier&Zorg, Frontline, De Raad van Beheer op Kynologische gebied in Nederland, de FCI, Our Dogs en Crufts Dog Show.

Op zaterdag worden de rassen Pinschers, Schnauzers, Mollosers, Berghonden, de Terriërs, Spitsachtigen en oertypes en de gezelschapshonden gekeurd.

Op zondag  de herdershonden, Dashonden, de lopende honden, zweethonden en verwante rassen, de jachthonden, Retrievers, Spaniëls, waterhonden en de windhonden.

Aan het einde op zondagmiddag komen de groepswinnaars bij elkaar in de fraaie erering om de competitie aan te gaan voor de felbegeerde titel, Best in Show van de Winner Show 2012.

Wilt u vooraf weten op welke dag uw favoriete hond wordt gekeurd kijk dan op de website www.winnershow.nl. Gedurende beide dagen is er in de erering en de voorring een programma samengesteld met demonstraties van diverse hondensporten.

Tijdens de Winnershow presenteren vele ras- en lokale verenigingen zich aan het Nederlandse publiek, in een speciaal hiervoor ingericht gedeelte van de hallen. In het hondendorp geven de verenigingen graag voorlichting over de rassen die zij vertegenwoordigen of over de sport en activiteiten die zij organiseren.

Op zondag is er tevens in de erering de nationale finale van de junior handling. Jongeren tot de leeftijd van 18 jaar hebben het zich het afgelopen jaar gekwalificeerd voor deze speciale competitie. Tijdens deze keuring wordt er beoordeeld hoe de junioren hun hond in de ring presenteren (de samenwerking tussen mens en hond wordt beoordeeld).

Per dag wordt er gekeurd in maar liefst 40 keuringsringen door een team van keurmeesters, die afkomstig zijn uit vele landen. De Winner­tentoon­stellingen is dan ook een van de grootste hondenshows in Europa en staat ook internationaal bekend om de hoge kwaliteit van de gepresenteerde honden.

Tijdens deze show zult u zien dat de honden in topconditie worden gepresenteerd en dat er een goede band moet zijn tussen baas en hond om zo'n prestatie te kunnen leveren. Het ten­toon­stellen op een show is maar een momentopname. De liefhebbers zijn dagelijks met hun dieren bezig om deze in topconditie te houden. Zij vinden het belangrijk om zo nu en dan hun dieren te presenteren op een tentoonstelling.

Ook dit jaar zullen er weer vele stands aanwezig waar u alles op het gebied van hondenbenodigdheden kunt kopen. Juist om dat speeltje voor de hond te kopen, dat in de dierenspeciaalzaak op de hoek niet te krijgen is of die hondenslaapplaats die precies bij het interieur past. En niet te vergeten de boeken, hondenbeeldjes, aangepaste ‘honden’-kleding, hondenvoer en aanverwante artikelen tegen de scherpste prijzen.

De Winner staat dan ook bekend om te Showen & Shoppen!!

Dit jaar hebben wij weer een speciale kortingsactie voor onze bezoekers. Via www.winnershow.nl  kunt u een kortingsbon aanvragen van € 3,- op de toegangsprijs van € 15,00.  U mag deze bon natuurlijk ook kopiëren voor degenen die met u meekomen, want de Amsterdam Winner is plezier voor minimaal twee!

De Winnershow, de hondententoonstelling van Nederland die u niet mag missen. Wij zien u graag in de Amsterdam Rai, het laatste weekend van November.

www.winnershow.nl

Deel: ' Amsterdam Winner Show 2012 de grootste, hondententoonstelling '