Groningen/Rotterdam, 11 mei 1999

Amyyon en AND Data Solutions starten Europees partnership

Foutvrije adresregistratie binnen Amyyon door AND’s Clavis

Amyyon heeft AND’s Clavis geintegreerd in haar Customer Relationship Management systeem (CRM). De integriteit van de relatiedatabase die de basis is van het Amyyon systeem is cruciaal voor zijn gebruikers. De snelle ontwikkeling van telecomtoepassingen en de toenemende globalisering, onder andere door de invloed van het Internet, maken snelle en correcte adresregistratie en -verificatie voor gebruikers van Amyyon steeds belangrijker. Amyyon en AND Data Solutions zijn daarom onlangs een strategisch partnership aangegaan.

Het hoogwaardige AND’s Clavis product draagt binnen het Amyyon systeem bij aan de kwaliteit van de database, onder andere door adresvalidatie, snelle en correcte input en gestandaardiseerde output te leveren. Dit vindt plaats doordat (ook op internationaal niveau) alleen de juiste combinatie van straatnaam, huisnummer, postcode en plaatsnaam geaccepteerd wordt.

Simon de Jonge, CEO van Amyyon zei bij de ondertekening van de samenwerking: " Door AND’s Clavis te integreren in het Amyyon-systeem bieden we onze gebruikers de mogelijkheid adressen snel en foutvrij te registreren. Juiste adressering verhoogt de professionele uitstraling van onze opdrachtgevers en levert een positieve bijdrage aan de relatie met hun klanten."

Kees van Donk, Global Channel Director van AND stelt, dat door de samenwerking met Amyyon "wordt bevestigd dat AND voor de Customer Relationship Management Markt díe toegevoegde waarde levert, die de klanten van onze partners verlangen. Juist het feit dat beide organisaties, afkomstig uit Nederland, sterk overeenkomende groei-scenario's kennen, internationaal en zeer expansief, vormt de basis voor een unieke samenwerking. Wij zien Amyyon, één van de markleiders in de CRM markt in West- Europa, als een strategische partner."

Nadere informatie voor de pers:

Amyyon

p/a Van Rossum & Partners PR/PA, Ronald Kooren/Harriët Messing

telefoon 020 – 398 18 00

AND Data Solutions

Yvette van Bladeren, Marketing Services Consultant

Telefoon 010 – 885 12 86

Over Amyyon

Een sterke klantenrelatie is de sleutel tot winstgevendheid. Amyyon biedt met zijn Customer Relationship Management systeem zijn opdrachtgevers krachtige en eenvoudig te gebruiken middelen om het gehele commerciële proces (marketing, sales en services) te optimaliseren. Amyyon helpt opdrachtgevers de focus op hun klanten om te zetten in werkelijke resultaten: return on investment en tevreden klanten. Amyyon noemt dit Customer Focus Dividend.

Amyyon heeft meer dan tien jaar ervaring met het ontwikkelen en implementeren van Customer Relationship Management systemen in business-to-business en business-to-consumer markten. Amyyon heeft wereldwijd 180 werknemers en vestigingen in de volgende landen: Nederland (hoofdkantoor in Groningen, en een kantoor in Zeist), Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Australië en de Verenigde Staten. Het Amyyon Customer Relationship Management systeem wordt momenteel in meer dan vijftien landen gebruikt door opdrachtgevers als British Telecom, Logica, Obragas, KPMG, Novartis, Philips Business Communications en Cap Gemini.

( www.amyyon.com )

Over AND Data Solutions

AND Data Solutions, een divisie van de internationale electronische uitgeverij AND International Publishers, richt zich op marketing en verkoop van AND producten via partnerships en distributiekanalen. Deze producten zijn gebaseerd op een combinatie van AND data sets en AND technologie. De productportefeuille bevat een range van betrouwbare en flexibele producten die waarde toevoegen aan bestaande bedrijfapplicaties. Ze zijn specifiek ontworpen voor naadloze integratie met een verscheidenheid aan IT-platforms en ze leveren content voor een brede range van databases, inclusief die van de partners van AND. Het product portfolio Clavis bevat een set van wereldwijde adresdata en geografische data en gerelateerde technologie.

AND International Publishers n.v., een international high-tech uitgever met hoofkantoren in Rotterdam , is genoteerd aan de Amsterdamse Effectenbeurs. In 1998 bedroeg de omzet 61,3 miljoen gulden. AND heeft circa 650 medewerkers in dienst. De hoofdactiviteiten zijn gericht op ontwikkeling en onderhoud van databases met infrastructurele informatie (informatie die toegang biedt tot andere vormen van informatie), ontwikkeling van haar vooraanstaande compressie- en indexatietechnologie en van electronische publicaties gebaseerd op deze technologie. Naast het Rotterdamse hoofkantoor heeft AND vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en de Verenigde Staten. AND heeft productiefaciliteiten in Ierland en India.

( www.and.com )

Deel: ' Amyyon en AND Data Solutions starten Europees partnership '