Anita de Werd Group Marketing & Communications Manager bij DHV Groep

DHV Groep benoemt Anita de Werd tot Group Marketing & Communications Manager

Amersfoort, 20111209 -- De DHV Groep kondigt met genoegen aan dat Anita de Werd MBA met ingang van 1 december 2011 is benoemd in de nieuw gecreëerde functie van Group Marketing & Communications Manager. Zij zal verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling en bevordering van de algehele marketing- en communicatiestrategie van de DHV Groep.

Mevrouw De Werd zal zich in deze nieuwe functie met name richten op corporate communications van de DHV Groep, op de ontwikkeling van het wereldwijde DHV-merk en op versterking van de marketingstrategie in de regio’s en landen waarin de DHV Groep actief is. Zij legt in haar functie verantwoording af aan de Directeur Business Development.

Voor haar benoeming bij DHV werkte De Werd 5,5 jaar bij DSM, waar haar meest recente functie die van Corporate Communications Manager Branding was. Bij DSM bekleedde zij daarvoor verschillende functies op het gebied van internationale marketing en communicatie, zowel bij afzonderlijke bedrijfsonderdelen als op ondernemingsniveau.

Met ruim 20 jaar internationale ervaring in diverse marketing- en salesfuncties in Jakarta (Indonesië), Nairobi (Kenia) en Johannesburg (Zuid-Afrika) is mevrouw De Werd uitstekend gekwalificeerd voor haar nieuwe functie bij DHV. Zij zal toezicht houden op de internationale marketingactiviteiten van alle onderdelen van de DHV Groep – die veelal ver van elkaar verwijderd zijn en binnen verschillende culturen opereren – en deze samenvoegen binnen één wereldwijd merk.

Mevrouw De Werd behaalde haar MBA-graad aan het internationale instituut voor bedrijfskunde TiasNimbas, waar zij haar studie afrondde met een scriptie over ‘Customer Based Management’. Zij is door de European Marketing Confederation erkend als ‘Senior Marketing Professional’ en heeft bij Van der Hilst Communicatie een communicatieopleiding op postdoctoraal niveau (niveau D) gevolgd.

Overige activiteiten

• Lid van de adviesraad van Special Olympics Nederland (Commissie Special Olympics).

• Lid van Perspectivity, een vanuit Nederland opererend internationaal netwerk zonder winstoogmerk dat als doel heeft om dialoogbevorderende processen aan te bieden voor het duurzaam oplossen van complexe maatschappelijke problemen.

Deel: ' Anita de Werd Group Marketing & Communications Manager bij DHV Groep '