Amsterdam, 13 september 1999

MONSTERBOARD.NL HELPT STRESS VOORKOMEN
Instituut voor Stress Preventie geeft advies op Internet-carrièresite

Monsterboard.nl start in samenwerking met het Instituut voor Stress Preventie (ISP) op haar website (http://www.monsterboard.nl) een rubriek over bestrijding van stress op werk of studie. In deze nieuwe rubriek, die onderdeel uitmaakt van het Carrière Centrum, krijgen bezoekers antwoord op de vraag wat stress is en hulp bij het herkennen, verhelpen en voorkomen ervan. Ook zijn er online stresstesten die met behulp van het ISP tot stand zijn gekomen. Zo geeft de interactieve Bazen Stress Meter aan hoeveel spanning de relatie met leidinggevenden oplevert. De rubriek Stress & Werk is direct te benaderen via http://content.monsterboard.nl/stress. Binnen de rubriek is een onderverdeling gemaakt naar soorten stress in verschillende fasen in iemands loopbaan.

Uit een recente enquête op de site van Monsterboard.nl bleek dat 85% van ruim duizend respondenten wel eens last heeft van stress op het werk. Onlangs publiceerde Planet Commerce onderzoeksresultaten waaruit blijkt dat stress het bedrijfsleven jaarlijks 4,6 miljard gulden kost. Martijn van den Heuvel, managing director Monsterboard.nl: "Wij zijn een bedrijf dat mensen tijdens hun carrière op alle mogelijke manieren wil ondersteunen om succes te boeken. Het gaat daarbij niet alleen om financiën maar ook om werkplezier. Daarom bieden we informatie over stress en hulpmiddelen voor iedereen die last heeft van een hoge werkdruk en spanning op het werk of tijdens de studie". Behalve informatie en testen zorgt Monsterboard.nl ook voor afleiding, zoals met het stress-spel Office Frenzy.

Het Instituut voor Stress Preventie helpt organisaties stressvolle situaties te voorkomen of te op te lossen. Het ISP heeft daartoe een aanbod ontwikkeld van trainingen, advisering en educatie. Op
http:///home.wxs.nl/~isp.leiden/welkom.html staat meer informatie over deze Leidse organisatie.

Monsterboard.nl maakt deel uit van Monster.com, het grootste internationale carrièrenetwerk op het World Wide Web. Maandelijks bezoeken meer dan 7,6 miljoen mensen wereldwijd de Monster-sites. De internationale database omvat 1,8 miljoen c.v.'s en meer dan 237.000 vacatures. Wereldwijd werven nu 80.000 bedrijven personeel via Monster-sites in acht verschillende landen.

Deel: ' Anti-stress advies op Internet-carrièresite '