Ingezonden persbericht

VRIJDAG 'ELFDE VAN DE ELFDE'

BOEK/DVD-PRESENTATIE

'HERMAN BERKIEN - HERMAN OVER ZICHZELF, ANDEREN OVER HERMAN'

Op vrijdag 11 november a.s. wordt in het Jacobitheater in Utrecht de biografie van de in juni overleden zanger/cabaretier Herman Berkien gepresenteerd. De biografie verschijnt middels een boek en dvd, waarvan het eerste exemplaar aan Anton Geesink, die ándere rasUtrechter, wordt overhandigd. Aanvang is 20.00 uur.

Voor de boekpresentatie zijn tal van bekende en minder bekende Utrechters uitgenodigd, die allen op wat voor manier dan ook een band hadden met 'hun' Herman Berkien. Via dit persbericht willen we ook u uitnodigen bij deze bijzondere avond aanwezig te zijn. De bijeenkomst is uitsluitend toegankelijk voor genodigden.
De 'elfde van de elfde' is een bijzondere datum en dan niet alleen vanwege de start van het carnaval, waar Herman Berkien elk jaar weer zo naar uitkeek. 11 November is namelijk ook de trouwdatum van Herman en zijn Inge én is bovendien de dag waarop de stichting 'Vrienden van Herman Berkien' het standbeeld van de Utrechtse zanger/cabaretier wil gaan onthullen. In 2006 dus.

De avond van de boekpresentatie bestaat naast de overhandiging van het eerste exemplaar uit een talkshow onder leiding van RTV Utrecht/Radio M-presentatrice Evelien de Bruijn met drie bekenden uit het leven van Herman Berkien, een optreden van cabaretière Anne-Marie Konincks en diverse optredens van andere Utrechtse artiesten. Zo zullen Frank & De Utrechtse Artiesten nog eenmaal Herman Bedankt live ten gehore brengen - een lied dat als eerbetoon speciaal werd geschreven na het overlijden van Herman Berkien.

- 1 -

Bovendien is er een veiling onder leiding van de voormalig wethouder van financiën van Utrecht en huidig burgemeester van Amstelveen, Jan van Zanen. De aanwezigen kunnen onder zijn leiding bieden op tien persoonlijke en andere heel bijzondere veilingstukken van én over Herman Berkien. De opbrengst van deze veiling komt geheel ten goede van de realisatie van het eerder genoemde standbeeld.
De algehele presentatie is in handen van Rob Brouwer.

De biografie 'Herman Berkien - Herman over zichzelf, anderen over Herman' is geschreven door Robert van den Ham, de huidige hoofdredacteur van stadskrant Ons Utrecht. Hij werkte jarenlang als redacteur/verslaggever voor diverse media, zoals de lokale radio in Utrecht, diverse kranten, websites en tijdschriften waaronder Margriet. Robert is verder onder meer initiatiefnemer van het inmiddels traditionele Ons Utregs Dictee.
Voor de vormgeving van het boek was Jan Freriks van Teamwork verantwoordelijk.

Het boek/dvd is per maandag 14 november a.s. verkrijgbaar in diverse boekwinkels in Midden-Nederland, de VVV Utrecht, de fanshop van FC Utrecht in stadion Galgenwaard, het kantoor van stadskrant Ons Utrecht en via de website www.hermanberkien.nl. De adviesverkoopprijs is 19,50 euro.

We hopen vrijdag 11 november a.s. ook op uw komst te mogen rekenen én hopen natuurlijk op aandacht in uw medium. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met auteur Robert van den Ham via telefoonnummer 0653-545425 of ondergetekende via 030-2893326 of 0653-797921.

Namens de stichting Vrienden van Herman Berkien,

Inge Berkien

OP DE BIJGESLOTEN FOTO/RECHTENVRIJ TE GEBRUIKEN:

Het eerste boekomslag komt van de drukpersen, in het bijzijn van v.l.n.r. Jan Freriks (vormgever), Robert van den Ham (auteur), Inge Berkien en Eric Ide (drukwerkcoördinator drukkerij Liesbosch).

- 2 -

'HERMAN BERKIEN -
HERMAN OVER ZICHZELF, ANDEREN OVER HERMAN'

Auteur: Robert van den Ham