Anyway benoemd tot BinTec Solution Partner

Oss, 14 januari 1999 - Anyway is benoemd tot de eerste BinTec Solution Partner in Nederland.

BinTec Communications is een Duits bedrijf dat onder meer corporate access servers en ISDN access routers maakt die geschikt zijn voor geavanceerde netwerktoepassingen. BinTec is in Duitsland opgeklommen tot de tweede plaats in de markt, direct na marktleider Cisco.

Anyway richt zich op advisering, ontwikkeling en implementatie van toepassingen op het gebied van elektronische communicatie, zoals geïntegreerde systemen voor het zenden van fax en e-mail vanaf de desktop. Anyway is nu de enige solution provider in Nederland die BinTec-oplossingen implementeert.

De systemen van BinTec stellen Anyway in staat om één product te leveren dat voor meerdere toepassingen bruikbaar is. Een BinTec router kan bijvoorbeeld gelijktijdig gebruikt worden als faxkaart voor een faxserver, als Internet Access router voor Internet mail en het browsen en voor het inbellen door thuiswerkers of ambulante gebruikers. Het betreft onder meer de volgende producten: de BinGO! als instapmodel voor telewerkers en kleine bedrijven, de Brick-XS die geschikt is voor zware toepassingen in kleinere netwerken en de XM, XMP en XL serie modulaire routers die aangepast kunnen worden aan de wensen van de klant. Ongeacht de capaciteit en uitvoering heeft elke BinTec router hetzelfde operating systeem en dezelfde eenvoudige configuratie, wat helpt de kosten van beheer sterk te verlagen.

* Corporate access servers: hiermee kunnen telewerkers inbellen op het netwerk via een centrale locatie om toegang te verkrijgen tot hun netwerkapplicaties en gegevens. BinTec produceert speciale versies van deze servers voor Internet Service Providers;

* Telewerkplekken: deze bevatten alle technieken die nodig zijn voor het opbouwen van verbindingen met het bedrijfsnetwerk tegen zo laag mogelijke transmissiekosten. De thuiswerker krijgt onder meer een router waarop PC, fax en telefoon aangesloten kunnen worden;

* ISDN access routers: deze kunnen op een veilige manier een koppeling maken met een ander netwerk, ongeacht of dit Internet is of het netwerk van een ander kantoor; BinTec biedt als een van de weinige producenten de mogelijkheid om vier ISDN-B kanalen te gebruiken als vervangende verbinding indien een 256k huurlijn wegvalt;

* Remote CAPI & CAPI support: alle routers van BinTec, dus ook die voor primary rate of zelfs multi primary rate, zijn door het Unified Messaging System C3-Messenger van COM:ON, te gebruiken als faxkaart. C3-Messenger is een geïntegreerd systeem voor berichtenverkeer dat door Anyway in Nederland wordt gedistribueerd en geïmplementeerd. Met producten van BinTec is het mogelijk om binnen één externe router een ISDN-faxkoppeling te bouwen van 128 faxlijnen op één Windows NT-server.

"Het voordeel van dit partnerschap is dat we direct technische ondersteuning kunnen krijgen bij BinTec in Duitsland," aldus Hans Leemans, Algemeen Directeur van Anyway.

Over Anyway
Anyway is een Nederlands bedrijf dat is opgericht in 1997 en zich richt op advisering, ontwikkeling en implementatie van toepassingen op het gebied van elektronische communicatie. Anyway levert oplossingen voor onder andere remote access, thuiswerken en Internet-connectiviteit, alsmede communicatieservers. Tevens organiseert Anyway opleidingen en workshops op het gebied van elektronische communicatie, alsmede maatwerktrainingen, ook voor producten die Anyway zelf niet levert, zoals Microsoft Exchange en Lotus Notes. Anyway is de eerste organisatie die door de EEMA (European Electronic Messaging Association) is benoemd tot EEMA Partner. De EEMA heeft tot doel de elektronische communicatie tussen bedrijven te verbeteren en te structureren.

Deel: ' Anyway benoemd tot BinTec Solution Partner '