Anyway wordt distributeur van Hypercope ISDN kaarten

Oss, 9 september 1999 - Anyway heeft de exclusieve distributierechten binnen Nederland verworven van de Hypercope HYSDN ISDN kaarten. Hypercope is de eerste leverancier die ISDN kaarten ontwikkelt, specifiek bedoeld voor gebruikers van Lotus Notes. De nauwe integratie met Lotus Notes heeft de Hypercope kaarten tot de standaard oplossing gemaakt voor bijna alle Notes en IBM partners in Duitsland.

Lotus Notes heeft zijn succes vooral te danken aan de replicatietechnieken. Hiermee is het mogelijk om informatie in Notes databases op een efficiënte manier te delen met andere gebruikers. Op basis van deze Notes technieken hebben vele Lotus partners weer hun toepassingen ontwikkeld, zoals bijvoorbeeld een verkoop informatie systeem waarbinnen op eenvoudige wijze informatie kan worden uitgewisseld tussen kantoor en de buitendienstmedewerkers.

Met een groei van 200 tot 400% per jaar neemt het aantal gebruikers van Lotus Notes drastisch toe. Op de sterk groeiende vraag naar een snelle en betrouwbare manier om te repliceren over het Internet, over een VPN en over ISDN is nu door Hypercope een antwoord gegeven.

De HYSN kaarten beschikken over complete routertechnologie, ingebouwd in de ISDN kaart. De kaart maakt gebruik van de zeer snelle Hyperstone processor zodat alle routingfuncties in de kaart kunnen worden afgehandeld. Ten opzichte van Notes gedraagt de kaart zich als een netwerkaansluiting voor Netbios of TCP/IP. Alle protocollen voor het maken en onderhouden van de verbindingen en het uitwisselen van gegevens worden door de Hyperstone processor uitgevoerd. De server of het werkstation wordt daardoor niet belast en de sterk vertragende overhead van de Notes protocollen is op die manier geëlimineerd. De maximale replicatiesnelheid is 40 Mb per uur (Netbios), een snelheid die door geen enkele andere ISDN kaart of oplossing wordt gehaald. Alleen al vanwege de hoge snelheid (lees lagere transmissiekosten) verdient een HYSDN kaart zich binnen een half jaar terug.

De kaarten maken, afhankelijk van de replicatietabel in Notes, de verbinding met het werkstation of de server over het Internet, over een virtual private network of over een directe ISDN verbinding. Hiermee worden alle relevante verbindingssoorten ondersteund, dynamisch afhankelijk van de bestemming.

De kaarten zijn beschikbaar in een aantal varianten met verschillende capaciteiten. De instapkaart is een HYSDN kaart voor werkstations voor PCMCIA, EISA of PCI. De high-end HYSDN kaarten beschikken over meerdere ISDN poorten en zijn in staat om grote hoeveelheden data parallel over meerdere lijnen te verwerken. Ook voor die bedrijven die gebruik maken van een AS/400 gebaseerde Notes server is een kaart beschikbaar.

Als optie kan elke kaart ook worden geleverd met een CAPI driver. CAPI is het standaardprotocol voor faxtoepassingen. De toepasbaarheid van de HYSDN kaart wordt met CAPI zelfs verder vergroot omdat dezelfde kaart ook gebruikt kan worden als faxkaart voor een Notes faxserver.

Over Anyway
Anyway is een Nederlands bedrijf, opgericht in 1997, dat zich richt op de verkoop en advisering van elektronische communicatiesystemen. Anyway levert onder andere remote-access oplossingen voor mobiele gebruikers, telewerkers en remote mail, levert ISDN access systemen voor de snelle en veilige koppeling van bedrijfsnetwerken aan het Internet en levert unified messaging systemen.

Anyway heeft de distributierechten van de unified messaging servers, comFAX, Papageno en C3-Messenger. Daarnaast is Anyway distributeur van de Hypercope ISDN kaarten voor Lotus Notes, Solution partner van BinTEC voor routers en remote-access systemen, Business partner van EICON, Business partner van Novell, Microsoft CSP, Lotus Business Partner, Goldkey dealer van KPN Telecom en UU-Net bemiddelaar.

Deel: ' Anyway distributeur van Hypercope ISDN kaarten '