Voor de wereldwijde markt

Apple biedt gratis Tomb Raider bij aanschaf van Mac OS 8.5

Bunnik, 15 maart 1999 ­ In het kader van de vandaag gestarte, wereldwijde Mac OS 8.5-aanbieding biedt Apple Computer, Inc. alle klanten die tussen 15 maart 1999 en 30 april 1999 Mac OS 8.5 aanschaffen naar keuze een gratis exemplaar van Tomb Raider II of Tomb Raider Gold. De twee Tomb Raider-spelprogramma's behoren tot de bekendste in hun soort en Mac OS 8.5 is de meest recente versie van het Macintosh besturingssysteem en een van de meest succesvolle software-releases ooit.

"We hebben al bijna drie miljoen exemplaren van Mac OS 8.5 geleverd en we willen alle Macintosh gebruikers een leuke stimulans geven om over te stappen op de nieuwe versie van het besturingssysteem", aldus Phil Schiller, Apple's Vice President Worldwide Product Marketing. "Tomb Raider II en Tomb Raider Gold zijn fantastische spelprogramma's. Wij zijn van mening dat we onze klanten op deze manier een extra reden geven om over te stappen op Mac OS 8.5."

Mac OS 8.5 is uitgerust met Sherlock, Apple's revolutionaire zoektechnologie. Daarnaast biedt Mac OS 8.5 uiterst snelle kopieermogelijkheden via het netwerk, de speciaal voor de PowerPC-processor geoptimaliseerde AppleScript-technologie en meer dan 70 andere verbeteringen. Mac OS 8.5 is voor ¤ 85 exclusief BTW verkrijgbaar bij geautoriseerde Apple Resellers en via The Apple Store (Nederland: www.apple.com/nlstore, België: www.apple.com/belgiumflstore). Met de speciale aanbiedingscoupon kan vervolgens een gratis exemplaar worden aangevraagd van Tomb Raider II of Tomb Raider Gold, met in de hoofdrol de virtuele heldin Lara Croft.

Tomb Raider II en Tomb Raider Gold
In Tomb Raider II kunnen spelers Lara Croft helpen bij haar zoektocht naar het zwaard van Xian; de legende wil dat wie het zwaard door zijn hart steekt de macht zal krijgen van een draak. In Tomb Raider Gold keert Lara terug naar Khamoon om het geheim te ontrafelen van het borstbeeld van de stenen kat ­ dit resulteert in een nieuw avontuur met een dodelijk en uiterst mysterieus einde.

© 1999 Apple Computer, Inc. Alle rechten voorbehouden. Apple, het Apple logo, AppleScript, Macintosh en Mac OS zijn gedeponeerde handelsmerken van Apple Computer, Inc. Sherlock is een handelsmerk Apple Computer, Inc. Andere merk- en productnamen die worden genoemd, kunnen handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars en worden bij deze erkend.

Apple
Apple Computer, Inc. gaf in de jaren '70 het startschot voor de personal-computerrevolutie met de Apple II en vond in de jaren '80 de personal computer opnieuw uit met de Macintosh. Apple staat nu opnieuw achter zijn oorspronkelijke missie ­ de beste producten en ondersteuning leveren op het gebied van personal computers aan studenten, docenten, ontwerpers, wetenschappers, technologen, ondernemers en consumenten in meer dan 140 landen.

Websites van Apple:
Voor informatie over Apple Computer: http://www.apple.com
Voor informatie over Apple Computer Benelux: http://www.apple.nl
Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie: http://www.apple.com/pr

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Margriet Schouten
Public Relations Manager Benelux Region
Apple Computer Benelux b.v.
Kosterijland 42, 3981 AJ Bunnik
Tel.:+31 (0)30 - 659 39 62