Apple breidt zijn online Apple Store uit in Europa

Opgebouwd met Apple¹s eigen en gelauwerde WebObjects Application Server Software

Bunnik, 6 januari 1999 ­ Apple Computer kondigt de uitbreiding aan van zijn online store, The Apple Store, tot Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Nederland en België. Hierdoor kunnen klanten in deze landen hardware en softwareproducten van Apple rechtstreeks bestellen bij Apple via het Internet. Via The Apple Store kunnen de Europese klanten nu voordeel halen uit Apple¹s unieke build-to-order- (BTO) faciliteiten om Power Macintosh G3- en PowerBook G3-systemen te configureren.

De uitbreiding van The Apple Store in Europa volgt op het succes in de VS, het Verenigd Koninkrijk en Zweden, waar het systeem respectievelijk in november 1997, mei 1998 en september 1998 werd gelanceerd. De Apple Store in Europa zal worden vertaald in elke landstaal waar het systeem actief is en zal bestellingen aanvaarden en leveren binnen de eigen landsgrenzen. De nettoprijzen van alle producten worden uitgedrukt in Euro, de nieuwe gemeenschappelijke munt van vele Europese landen en zullen dezelfde zijn in de zes betrokken landen. De prijzen in lokale munt inclusief BTW zullen uiteraard van elkaar verschillen.

"The Apple Store is een belangrijk verlengstuk van onze bestaande distributiekanalen en wij zijn blij deze service te kunnen aanbieden aan het snelgroeiende klantensegment dat online producten wil aankopen," aldus Diego Piacentini, vice president en general manager van Apple Computer Europe. "Apple heeft een gemeenschappelijk Europees prijzenbeleid ingevoerd dat klaar is voor de Euro. Wij behoren tot de zeldzame bedrijven in de wereld die écht klaar zijn voor de gemeenschappelijke Europese markt. Dankzij de Euro kunnen wij op een meer wereldwijde basis werken."

Via het Apple Store BTO-programma kunnen klanten zelf hun processorsnelheid, RAM- en videogeheugen, capaciteit van de harde schijf, afzonderlijke opslageenheden, grafische mogelijkheden en A/V support-opties, afmetingen van het scherm, enz. kiezen. Aan alle producten van Apple die via The Apple Store worden aangekocht, kent Apple één jaar gratis telefoonsupport en een 12 maanden on-site hardwaregarantie toe.

Apple gebruikte zijn eigen WebOjects, het toonaangevende platform voor de ontwikkeling en ontplooiing van Internet- en intranettoepassingen, om The Apple Store in Europa te lokaliseren, om de Euro in te voeren via alle websites en om simultaan build-to-order faciliteiten in te bouwen.

The Apple Store in Europa vindt men in verschillende landstalen op de volgende locaties:

-België: www.apple.com/belgiumstore

-Duitsland: www.apple.com/germanstore
-Frankrijk: www.apple.com/francestore
-Italië: www.apple.com/italystore

-Nederland: www.apple.com/nlstore

-Spanje: www.apple.com/spainstore

-Verenigd Koninkrijk: www.apple.com/ukstore
-Zweden: www.apple.com/swedenstore

Ook The Apple Store voor Australië gaat vandaag online onder www.apple.com/australiastore. Vanaf maart 1999 zal The Apple Store ook toegankelijk zijn in Oostenrijk (www.apple.com/austrianstore) en in Zwitserland (www.apple.com/swissstore).

Press Contacts:
Margriet Schouten
PR Manager Apple Computer Benelux bv
Kosterijland 42
Nl-3981 AJ Bunnik
Tel +31 (0)30-659-39-62
Fax +31 (0)30-659-38-52
E-mail schouten1@euro.apple.com

Apple
Apple Computer, Inc. gaf in de jaren '70 het startschot voor de personal-computerrevolutie met de Apple II en vond in de jaren '80 de personal computer opnieuw uit met de Macintosh. Apple staat nu opnieuw achter zijn oorspronkelijke missie ­ de beste producten en ondersteuning leveren op het gebied van personal computers aan studenten, docenten, ontwerpers, wetenschappers, technologen, ondernemers en consumenten in meer dan 140 landen.

Websites van Apple:
Voor informatie over Apple Computer: http://www.apple.com Voor informatie over Apple Europa: http://www.euro.apple.com Voor informatie over Apple Computer Benelux: http://www.apple.nl Voor informatie over Webobjects: http://www.apple.com/webobjects Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie: http://www.apple.com/pr

Apple, het Apple logo, Mac, Mac OS en Macintosh zijn gedeponeerde handelsmerken en iMac is een handelsmerk van Apple Computer, Inc. Alle andere merknamen die worden genoemd kunnen handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars, en worden bij deze erkend.

| Apple Computer Benelux b.v. | Phone Apple: +31 (0)30.659.3962 | | Margriet Schouten | Fax Apple: +31 (0)30.659.3852 | | Manager Public Relations | Mobile: +31 (0)653.125.010 | | Kosterijland 42 | | | Benelux Region | | | 3981 AJ Bunnik | | | The Netherlands | Mail: schouten1@euro.apple.com |

Deel: ' Apple breidt online Apple Store uit in Europa '